انتصاب رئیس پیشین موساد به سمت رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی رژیم صهیونیستی حکایت از ترس و واهمههای بسیار نگفته رژیم صهیونیستی برای حفظ موجودیت خود دارد.
به گزارش
گرداب به نقل از مشرق، روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" روز گذشته خبر معناداری منتشر کرد مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی "مئیر داگان" را به سمت رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی این رژیم منصوب کرده است.
"یسرائیل کیتز"، کارشناس اسرائیلی معتقد است، انتصاب داگان در این پست به این معنا است که داگان باید چندین وظیفه را توأمان با یکدیگر انجام دهد؛ نظارت بر سازمان بنادر اسرائیل، نظارت بر ارتباطات و نقل و انتقال زمینی میان اردن و اسرائیل به ویژه از طریق پل "ملک حسین".
وی افزود: «داگان همچنین مسئول اجرای طرحهای بزرگی چون احداث خط آهن میان ایلات و عقبه است که دریای سرخ را به مدیترانه مرتبط میسازد.»
اما به اعتقاد تحلیلگران سیاسی از زمانی که دریادار "حبیب الله سیاری"، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی عنوان کرد که نیروی دریایی ایران قصد دارد، ناوهایی را از طریق کانال سوئز از دریای سرخ به دریای مدیترانه منتقل کند و سوریه نیز از ایران خواسته این ناوها برای مدت یک سال در یکی از بنادرش پهلو بگیرند، خواب راحت از چشم صهیونیستها ربوده شده و مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی این اقدام جمهوری اسلامی را اقدام تحریک آمیز و خطرناک علیه این رژیم خواندهاند.
مقامات بلند پایه امنیتی رژیم صهیونیستی این اقدام نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به حضور ناوهای صهیونیستی در خلیج فارس تشبیه کردهاند و معتقدند، اوضاع به زیان آنها در حال تغییر است و بحث بر سر تغییر شرایط و نحوه مقابله با آن به شدت در دستگاههای امنیتی این رژیم در جریان است.به اعتقاد مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی این اقدام تهران یکی دیگر از گامهای جمهوری اسلامی جهت استیلا بر خاورمیانه است. آنها معتقدند ایران بدین وسیله میخواهد به بیگانگان و از جمله امریکا و ناتو ثابت کند، میتواند امنیت خلیج فارس و دریای سرخ و مدیترانه را تامین کند و نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.
شاید اکنون تا حدودی بتوان به انتصاب معنا دار داگان در پست ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی رژیم صهیونیستی پی برد.