Gerdab.IR | گرداب

تاثیر جنبش سبز بر انقلاب لیبی + عكس

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۸۹

نكته جالب ماجرای لیبی كه سایت های فتنه سبز بابت آن كوررنگی گرفته اند، نماد حكومت و حامیان قذافی است كه دقیقا عبارت است از رنگ سبز!

چند هفته پیش در كوران مبارزات مردم مسلمان مصر علیه دیكتاتوری آمریكایی حسنی مبارك، وجود اتفاقی یك تكه پارچه سبز بر دست یكی از جوانان حاضر در میدان التحریر موجب شد تا سایت های وابسته به فتنه سبز با هیاهوی فراوان و بدون توجه به حضور 4 میلیون نفر انسان بی رنگ(!) در میدان التحریر، به سبك توهمات همیشگی این گونه ادعا كنند كه انقلاب مصر الگوی خود را از جنبش سبز ایران گرفته است!

اما اكنون در كشور همسایه مصر - یعنی لیبی - درگیری شدیدی بین مردم با دیكتاتوری دیوانه درگرفته كه تا به امروز حاصل آن 1000 كشته بوده است. قذافی در مواجهه با قیام ملت خود، وحشیانه ترین اقدام ممكن یعنی بمباران راهپیمایی مردم را صادر كرده است كه در طول تاریخ بی سابقه است.
 
اما نكته جالب ماجرای لیبی كه سایت های فتنه سبز بابت آن كوررنگی گرفته اند، نماد حكومت و حامیان قذافی است كه دقیقا عبارت است از رنگ سبز!
 
دیكتاتور دیوانه لیبی علاقه عجیبی به رنگ و نماد سبز دارد. كتاب او كه در لیبی به منزله روح القوانین است، كتاب الاخضر(كتاب سبز) نام دارد. در لباس های او همیشه نمادی از رنگ سبز وجود دارد و حامیان دیكتاتور هم در تجمعات خود با پارچه ها و نمادهای سبز حضور می یابند. قذافی دو شب پیش هم پس از سخنرانی تهدیدآمیزی كه علیه مردم لیبی كرد، از هواداران خود خواست تا با نمادهای سبز به خیابان بیایند و مردم معترض را در خانه و خیابان قلع و قمع كنند.
 
تصاویری كه در پی می آید، عمق علاقه دیكتاتور قذافی و حامیانش به نماد و رنگ سبز را به نمایش می گذارد و اكنون سایت های جریان فتنه سبز می توانند بی هیچ شك و شبهه ای ادعا كنند كه تحولات سیاسی شمال آفریقا متاثر از جنبش آن هاست!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: جوان