Gerdab.IR | گرداب

با هدف معرفی رژیم صهیونیستی می‌گیرد؛

نشست دانشجویان همجنس‌باز اسرائیلی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

به گزارش شبکه خبری آروتس 7، اعضای این هیئت به دقت انتخاب شده‌اند تا جامعه اسرائیل را به عنوان جامعه‌ای رنگارنگ و متنوع معرفی کنند که از حقوق بشر و برابری حمایت کرده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد برای ترمیم وجهه خود در زمینه حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها، هیئتی از دانشجویان عرب، یهودی، همجنس‌باز و حبشی خود را به دانشگاه‌های آمریکا بفرستد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، یک هیئت نمایندگی متشکل از جوانان اسرائیل هفته بعد راهی کمپین روابط عمومی در دانشگاه‌های آمریکای شمالی می‌شود. این هیئت که نام آن "چهره‌های اسرائیل" گذاشته شده است، شامل اعراب و یهودیان، انجمن همجنس‌بازان، و مهاجران حبشی است که قرار است "چهره واقعی" جامعه اسرائیل را به نمایش بگذارند.

"یولی ادلشتین"، وزیر دیپلماسی عمومی و روابط یهودیان پراکنده اسرائیل(دیاسپورا)، که طرح چنین کمپینی را ارائه کرده، می‌گوید: «معتقدیم این پاسخی مناسب برای کمپین نمایندگانی است که در سراسر جهان علیه اسرائیل فعالیت می‌کنند. این کمپین، دانشجویان محلی را رو در روی دانشجویان اسرائیلی قرار می‌دهد. این هیئت نمایندگان به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند و به دانشگاه‌های مختلفی اعزام شده، آنجا در جلساتی شرکت کرده و آنها را مدیریت می‌کنند.»

به گزارش شبکه خبری آروتس 7، اعضای این هیئت به دقت انتخاب شده‌اند تا جامعه اسرائیل را به عنوان جامعه‌ای رنگارنگ و متنوع معرفی کنند که از حقوق بشر و برابری حمایت کرده و اقدامات کنونی برای معرفی اسرائیل به عنوان دولتی نفاق‌افکن را رد می‌کند.

در طی این رویدادها، یک کارت حافظه حاوی اطلاعاتی با عنوان "اختراع اسرائیل" بین حضار پخش می‌شود.

تل آویو، مرکز همجنس بازان جهان
هرچند ادلشتین اظهار می‌دارد که این استراتژی جدیدی است که چهره انسانی اسرائیل را از طریق قشر کاملاً عادی مردم به روی صحنه می‌آورد، اما تلاش‌های اسرائیل برای لاپوشانی کردن سیاست‌های مستعمراتی خود و اشغال فلسطین چیز جدیدی نیست. وزیر خارجه اسرائیل بودجه روابط عمومی سفارتخانه‌های خود را برای سال 2012 دو برابر کرده است و سال‌هاست که روی کمپین‌های روابط عمومی حرفه‌ای کار می‌کند تا اسرائیل را جامعه‌ای لیبرال، نوین، مدرن و محلی برای گذراندن تعطیلات نشان دهد. نمونه‌ای از این اقدامات خبری بود که در آن شبکه MTV آمریکا، پس از اجرای یک نظرسنجی اینترنتی، تل‌آویو را به عنوان بهترین شهر حامی همجنس‌بازان در جهان معرفی کرد.

نمایندگان واقعی این هیئت، کسانی هستند که به مدت 40 ساعت تحت آموزش وزارت دیپلماسی عمومی و امور یهودیان اسرائیل قرار گرفته‌اند. حتی شبکه خبری آروتس 7 نیز این مسئله را زیر سوال برده و بیان کرده است که این هیئت شامل هیچ یک از اشخاص مذهبی یهودی، ارتودوکس و یا اشخاص ساکن کرانه باختری نیست. در پاسخ به این مسئله، وزارت دیپلماسی عمومی اسرائیل اظهار کرد: «ما مناسب دیدیم نمایندگان دیگری داشته باشیم.»

در حال حاضر آنچه مشخص است این که تمامی اعضای این هیئت 15 اسفند در نشستی در شهر نیویورک دور هم جمع می‌شوند که قرار است در آن ادلشتین در خصوص اهمیت مبارزه با کمپین‌های ضد اسرائیلی صحبت کند.