Gerdab.IR | گرداب

با ابراز نااميدي از بي‌توجهي غرب به آشوبگران داخلي ايران؛

نتانياهو: مخالفان ايران به كمك فوري غرب نياز دارند

تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

نخست وزير رژيم صهيونيستي با انتقاد از غربي‌ها به دليل بي‌توجهي به اغتشاشگران داخلي ايران، اعلام كرد كه آشوبگران داخلي ايران نيازمند كمك فوري غرب هستند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "بنيامين نتانياهو" كه از سقوط ديكتاتورهاي متحد اسرائيل در منطقه به شدت نگران شده و معتقد است كه بر اثر انقلاب‌هاي منطقه، ايران روز به روز قدرتمندتر مي‌شود، تلاش كرد كه توجه غرب را به سوي ايران جلب كند.

نتانياهو با ابراز نااميدي از بي‌توجهي كشورهاي غربي به اتفاقات ايران، اعلام كرد كه غرب با بي‌توجهي به آنچه در ايران در جريان است، برخورد مي‌كند.

نتانياهو اين سخنان را در گفت‌وگو با روزنامه انگليسي تلگراف بيان كرد و با معترض خواندن آشوبگران و منافقان داخلي ايران، مدعي شد: «نظام ايران در برخورد با معترضان كه خواستار رهايي از ظلم و فساد هستند، با زور برخورد كرد... آنان [اغتشاشگران] به كمك فوري غربي‌ها نياز دارند.»

نتانياهو در حالي تلاش مي‌كند توجه كشورهاي غربي را به ايران معطوف كند كه بسياري از كارشناسان منطقه معتقدند كه عمده‌ تحولات خاورميانه به زيان آمريكا و رژيم صهيونيستي در جريان است و تل‌آويو تلاش مي‌كند با ايجاد مشكل و فشار بين‌المللي بر ايران، مانع تاثيرگذاري ايران بر تحولات منطقه شود.

نتانياهو كه پيش از اين از ورود ناوهاي ايران به آب‌هاي آزاد مديترانه به شدت ابراز نگراني كرده بود، در پاسخ  به تلگراف در اين خصوص گفت: «اين امر نشان مي‌دهد كه ايران نيت‌هايي در سر دارد. من اين را از روي حدس نمي‌گويم؛ من مطمئن هستم.»

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه مدعي شد: «اگر ايران به سلاح اتمي دست پيدا كند بر همه ذخاير نفتي كنترل پيدا مي‌كند و اين امر بدون شك براي اسرائيل و همه دنيا خطرناك خواهد بود

روزنامه صهيونيستي هاآرتص با انتشار اين خبر اعلام كرد كه گفت‌ و گوي نتانياهو با تلگراف اولين مصاحبه او با مطبوعات انگليسي از سال 2009 است كه وي در اسرائيل به قدرت رسيد.

نتانياهو در خصوص تحولات منطقه نيز اعلام كرد: «آن (انقلاب‌هاي مردم منطقه) مانند طوفاني است كه منطقه را درمي‌نوردد... مايه خوشحالي است كه مردم بر ديكتاتوري پيروز مي‌شوند، ولي اين سوال مي‌ماند كه آيا دنيا به آنچه به آن نظر داشته است، مي‌رسد؟»