Gerdab.IR | گرداب

آمارهایی از رواج آزار جنسی کودکان در امریکا

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

برآورد می‌شود که سالانه حدود 300 هزار نفر از کودکان فراری و جوانان بی‌خانمان قربانی سوء استفاده جنسی در امریکا شده‎اند.

قاچاق و استثمار کودکان در امریکا، به صنعتی برای ثروت‌مندان به قیمت قربانی کردن شمار زیادی از نوجوانان و حتی کودکان تبدیل شده است.

به گزارش گرداب به نقل از پرس تی‌وی، حامیان حقوق بشر می‌گویند افرادی که کودکان به ویژه دختران را برای سوء استفاده جنسی در واشنگتن دی‌سی می‌خرند، از ثروت‌مندان و از جمله سیاست‌مداران و افسران پلیس امریکا هستند.

برآورد می‌شود که سالانه حدود 300 هزار نفر از کودکان فراری و جوانان بی‌خانمان قربانی سوء استفاده جنسی در امریکا شده‎اند.

بسیاری از قربانیان قاچاق و سوء استفاده‌های جنسی، اغلب مورد ضرب و جرح و تجاوز از سوی افرادی که آن‌ها را اجاره کرده‌اند، قرار می‌گیرند.

صنعت پر رونق فحشا و سوء استفاده جنسی از کودکان در امریکا، برخی از حامیان حقوق بشر را بر آن داشته است تا برای داشتن قوانین جامع‌تر جهت محاکمه عاملان این گونه اقدامات به مبارزه برخیزند و برای جمع‎آوری کودکان و نوجوانان از خیابان‎ها تلاش کنند.

سازمان غیرانتفاعی "کورتنی هاوس" تلاش دارد تا مکان امنی برای قربانیان قاچاق کودک مهیا و دختران جوان را از خطرات موجود آگاه کند.

یکی از معاونان کورتنی هاوس گفت: «اکنون خرید کودک آسان‌تر از هر زمان دیگر است.»

همچنین مدیر اجرایی صندوق فیر که سازمانی غیرانتفاعی در واشنگتن دی‌سی برای جلوگیری از قاچاق و خشونت جنسی علیه کودکان است، گفت که بیشتر دختران و حتی پسران بی‌خانمان، قربانی قاچاقچیان انسان در این منطقه می‌شوند.

به رغم تلاش سازمان‌های حقوق بشر در سراسر امریکا برای محدود کردن اثرات این صنایع برای نوجوانان، کارشناسان اذعان دارند که اکنون خرید دختران جوان از طریق اینترنت از هر زمان دیگری راحت‌تر است و با توجه به نبود مدارک کافی، نمی‎توان عوامل را به دادگاه فراخواند و پای میز محاکمه کشاند.

منبع: مشرق