Gerdab.IR | گرداب

متن كامل گزارش كميته بررسي فتنه‌هاي اخير؛

حمایت همه ضدانقلاب ‌‌از موسوی و کروبی در 25 بهمن

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

‌كميته بررسي فتنه‌هاي اخير در گزارش خود درباره 25 بهمن تأكيد كرد: اسناد اطلاعاتي نشان مي‌دهد كه آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي جهت پشتيباني از اطلاعيه ‌موسوي و كروبي همه گروهك‌هاي ضد‌انقلاب را اعم از منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، بهائيان و قوم‌گرايان در 25 بهمن به صحنه آوردند.

متن گزارش كمیته ویژه مجلس درباره آشوب اسرائیلی 25 بهمن امروز قرائت شد.

 گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مورد غائله اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی 25 بهمن 1389 صبح امروز چهارشنبه از سوی ‌محمد ابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل نود، ‌در صحن مجلس قرائت شد.

به گزارش گرداب متن این گزارش به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌ الرحیم
گزارش بررسی غائله اسرائیلی - آمریکایی - انگلیسی 25 بهمن 1389

همکاران گرامی، نمایندگان محترم ملت شریف ایران
به دنبال حادثه تلخ 25 بهمن ماه سال جاری و خروش یکپارچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکوم نمودن غائله مزبور و درخواست پیگیری این واقعه توسط هیئت ویژه‌ای که ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تعیین نمودند، هیئت فوق از رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، شوراها و امور داخلی، قضائی و حقوقی، فرهنگی و اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و کارگروهی را مسئول جمع‌آوری اطلاعات لازم کرد.

کار‌گروه فوق با جمع‌آوری اطلاعات و برگزاری نشستی با حضور مسئولین دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضائی و سیاست خارجی موضوع را بررسی و گزارش خود را به هیئت ویژه منعکس نمود که پس از بحث و بررسی، گزارش نهایی هیئت به شرح زیر به اطلاع نمایندگان محترم و ملت ایران می‌رسد:

جریان علنی فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 زمانی شروع شد که جمهوری اسلامی در اوج قدرت در عرصه بین‌المللی بوده و دست برتر در اکثر معادلات جهانی را داشت، به‌گونه‌ای که غرب را به کرنش در برابر ایران واداشته و اتحادیه اروپا اصرار به مذاکره و ملاقات با ایران داشت. شکست پیاپی آمریکا در عرصه‌های سیاسی عراق، افغانستان، لبنان،‌ فلسطین و ...، حضور بیش از 80 درصد واجدین شرایط رای در انتخابات دهم (بیش از 40 میلیون نفر) و برگزیده شدن رئیس جمهور با 24 میلیون رای، همگی یک قدرت نرم ملی برای جمهوری اسلامی تولید کرده بود. راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی، رهبری مقام عظمای ولایت، حضور هوشیارانه مردم در تمام صحنه‌ها و حمایت علما و مراجع عظام این چالش بزرگ و فتنه عمیق را خفه نموده و راهپیمایی‌های 9 دی و 22 بهمن سال 88 فتنه فوق را خاموش کرد و مردم در کنار رهبری پیروز این میدان بودند.

جنبش‌های مردمی در تونس، مصر، یمن، اردن و بحرین که شعار محوری همه آنها اسلام‌خواهی بود، آمریکا را در صحنه بین‌الملل به چالش جدی کشید که با فروپاشی حکومت‌های مصر و تونس، ماهیت رژیم اشغالگر قدس و منافع استراتژیک استکبار جهانی در منطقه دچار وخیم‌ترین بحران‌ها خواهد شد.

برنامه آمریکا برای مهار جنبش‌های مردمی در کشورهای اسلامی این است که اولا خود را به ظاهر طرفدار مردم این کشورها نشان دهد ثانیا با ایجاد یک رفرم، انقلاب آنها را تبدیل به اصلاحات شکلی و جزئی نماید. برای اجرای این نقشه، آمریکا تلاش می‌کند نشان دهد الگوی جمهوری اسلامی الگوی موفقی نیست، لذا در صدد برآمده تا با ایجاد اغتشاش در کشور، تئوری خود را به اثبات برساند. به همین جهت آقایان موسوی و کروبی مهره‌های مناسبی برای صحنه‌گردانان این ماموریت در داخل کشور تشخیص داده شدند.

اسناد اطلاعاتی حاکی از آن است که سرویس‌های آمریکا، انگلس و اسرائیل برای رسیدن به یک راهپیمایی به اصطلاح خروشان مردمی با اتاق فکر خارج‌نشینان جریان فتنه در انگلیس و آمریکا به توافق رسیدند و آنها طی تماس‌هایی با سران فتنه در داخل، آنها را تحریک نمودند که برای قضیه مصر و تونس اطلاعیه بدهند و مردم را دعوت به حضور در خیابان‌ها به صورت غیر‌قانونی کنند.

اسناد اطلاعاتی نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی جهت پشتیبانی از اطلاعیه میرحسین موسوی و کروبی همه گروهک‌های ضد‌انقلاب اعم از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهائیان و قوم‌گرایان را در 25 بهمن به صحنه آوردند. دستگیری تعدادی از عناصر منافقین در روز 25 بهمن نشانگر این واقعیت است. برای انجام این مأموریت ده‌ها شبکه اینترنتی، ده‌ها هزار ایمیل و بیش از یک میلیون و 200 هزار پیامک به داخل کشور ارسال شد.

سردمداران هیئت حاکمه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و انگلیس با هماهنگی منافقین و سلطنت‌طلبان و ... از فراخوان موسوی و کروبی حمایت کردند.

سران فتنه داخلی علیرغم اطلاع از این حمایت‌های وسیع خارجی و جریانات ضدانقلاب نه تنها درخواست راهپیمایی خود را لغو نکردند و از آمریکا و ضدانقلاب اعلام برائت ننمودند بلکه بر راهپیمایی غیرقانونی اصرار ورزیدند.
در صبح روز 25 بهمن ابتدائاً‌ جواني را (با سابقه دوبار دستگيري) براي الگوسازي به سبك انقلاب تونس به بالاي جرثقيل فرستادند تا با شعار وي به نفع فتنه سبز، عده‌اي را براي راهپيمايي تهييج كنند. همزمان شبكه‌هاي تلويزيوني بيگانه و ضد‌انقلاب اين صحنه را به نمايش گذاشتند.

شلوغ‌ترين نقاط شهر به خصوص در ايام خريد‌هاي نوروزي به نحوي كه به‌طور عادي چهار راه‌هاي ولي عصر، ميدان انقلاب، ميدان امام حسين و ... در اين ساعات مملو از مردم است را براي تجمع انتخابات كردند و با انداختن يخ در مسير اتوبوس‌ها و از كار افتادن تعدادي از آنها منجر به توقف اتوبوس‌هاي تندرو (خط بي آرتي) شدند.

پياده شدن مسافران اين اتوبوس‌ها و شلوغي جمعيت پياده شده، زمينه سوء‌استفاده و حضور اراذل و ضد‌انقلاب را شكل داد تا در حدود 15 نقطه تجمع گروه‌هاي 20-50 نفري با سر دادن شعار عليه مسئولين نظام و آتش‌زدن سطل‌هاي زباله و ايستگاه‌هاي اتوبوس ماهيت ضد‌انقلابي خود را نشان دهند. جالب اينجاست كه هيچ كدام از شعارها دفاع از مردم تونس و مصر نبود. وجهه غالب اين شعارها عليه نظام جمهوري اسلامي و ارزش‌هاي ملي و ديني بود.

همزمان با شروع كاريكاتور تظاهرات 25 بهمن شبكه توييتر، تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي الجزيره، العربيه، بي‌بي‌سي، وي او اي، يورونيوز با حجم وسيعي اين تظاهرات را پوشش مي‌دادند ليكن پس از گذشت يك ساعت از شروع آشوب هنگامي كه با بي توجهي مردم و عدم استقبال و حتي رويارويي مردم با آشوبگران مواجه شدند، برنامه‌هاي خود را قطع نمودند و تصاوير آرشيوي تظاهرات مردم در 22بهمن و ساير مناسبت‌ها را به عنوان راهپيمايي گروه فتنه در 25 بهمن انعكاس دادند.

"اردشير اميرارجمند"، رابط منافقين و نماينده و مشاور آقاي مير‌حسين موسوي (كه رسما خود را به اين عنوان معرفي نموده) و عضو ستاد انتخاباتي و كميته صيانت از آراء، با مصاحبه‌هاي متعدد اهداف راهپيمايي را پوشش مي‌داد و بعد از راهپيمايي نيز بيانيه‌اي به اسم آقاي موسوي منتشر كرد. اين نقش را عينا آقاي" واحدي"، سردبير اسبق و فراري روزنامه آفتاب يزد و مشاور خارج‌نشين آقاي كروبي ميهمان دائم بي بي سي فارسي نسبت به آقاي كروبي انجام داد و اطلاعيه‌اي به اسم ايشان تهيه و منتشر كرد.‌

كشته‌سازي، يكي ديگر از برنامه‌هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل در اين جريانات بود. طبق اسناد اطلاعاتي تيمي از منافقين مأموريت كشته‌سازي را به عهده داشت. اين تيم پس از شهادت شهيد صانع ژاله، خبر كشته شدن وي را از طريق سر‌پل خارج به منافقين منتقل و بلافاصله منافقين در سايت هرانا (ساعت 8 شب) آن‌را منتشر مي‌كنند.

اطلاعات موثق حاكي است كه حركت قاطع و سريع مجلس شوراي اسلامي در 26 بهمن اثرات جدي روي اتاق‌هاي فكر خارج نشينان و سران فتنه و جريان‌هاي وابسته در داخل داشته و آنها به شدت از شخصيت‌هايي كه به زعم ايشان تاكنون ساكت بوده و به ميدان آمده‌اند، ناراحتند و در اين ارتباط مصاحبه‌ها و تحليل‌هاي مختلفي را ارائه داده‌اند.

اعمال مجرمانه و منحرفانه خائنين
پس از بررسي منابع و مستندات دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، موارد ذيل مشخص شد:
الف- حضور فعالانه سازمان تروريستي منافقين با انتشار اطلاعيه‌ها، مصاحبه‌ها و اعزام نيرو به داخل كشور (كه خوشبختانه اكثر آنها شناسايي و تعدادي نيز مجروح و دستگير گرديده‌اند.)
ب- صدور ده‌ها مورد بيانيه از سوی عناصر جريان فتنه، معاند و ضد‌انقلاب
ج- ده‌ها مورد اعلام حمايت‌هاي سردمداران كشورهاي استكباري از اقدامات ضد‌انقلابي در 25 بهمن‌
د- ده‌ها مورد مصاحبه‌هاي حمايت‌آميز عوامل جريان فتنه و معاندين براي تهييج افكار عمومي در 25 بهمن‌‌

هيات، پس از بررسي همه‌جانبه به اين نتيجه رسيد كه ضد‌انقلاب براي رسيدن به اهداف خود، از شيوه‌هاي ذيل استفاده كرده است:
1- انفجار خط لوله گاز قم 3 روز قبل از غائله به منظور قطع گاز تهران و ايجاد نارضايتي مردمي (كه با درايت و تلاش مسئولين ذيربط موضوع مرتفع گرديد.)‌
2- استفاده از شيوه‌هاي جنگ رواني‌
3- انتخاب معابر شلوغ تهران براي تجمع اراذل و عناصر گروهكي
4- استفاده از ميادين بزرگ تهران از جمله ميدان آزادي، فردوسي و انقلاب و شبيه سازي به قيام مردمي كشور مصر‌
5- شايعه سازي در برخي از سايت‌هاي داخلي مبني بر موافقت وزارت كشور براي راهپيمايي و همچنين شركت يكي از مهمانان رسمي خارجي در راهپيمايي‌
6- دروغ پردازي در سايت‌هاي داخلي مبني بر عدم مداخله نيروهاي انتظامي در راهپيمايي 25 بهمن‌
7- ارسال پيامك و ايميل‌هاي فراوان از داخل و خارج در روز 25 بهمن
8- استفاده از فضاي مجازي براي فراخوان و ارتباطات گسترده به صورت شبكه‌هاي هرمي‌
9- نمايش اعزام فردي به بالاي دكل با نماد سبز و عكس و شعار‌
10- استفاده از سلاح‌ گرم براي پروژه كشته سازي كه منجر به شهادت بسيجي صانع ژاله و محمد مختاري و مجروح شدن دهها تن شد.
11- شناسايي افراد براي ترور با هدف ايجاد اختلاف قوميتي و مذهبي
12- تعرض به اموال عمومي، حرمت شكني، ايجاد رعب و وحشت و ناامني
13- استفاده از سلاح‌هاي مختلف اعم از شكاري، جنگي و ساچمه‌اي و حتي گاز اشك‌آور و به‌كار‌گيري آنها عليه نيروهاي انتظامي و امنيتي و مردم‌

گوشه‌‌هايي از حمايت پنهان و آشكار و نقش استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل در غائله ضد‌انقلاب 25 بهمن
قبل و بعد از 25 بهمن و در همان روز رئيس جمهور و وزير امور‌خارجه آمريكا و مقامات انگليسي و اسرائيلي بي‌پروا در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري خود عليه نظام جمهوري اسلامي و اهداف آن مصاحبه و موضع گيري کردند از آن جمله:

- هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا، دوشنبه مورخ 25/11/89 در سخناني به تمجيد از آرمان‌هاي تظاهر‌كنندگان ايراني پرداخت.

- رئيس رژيم صهيونيستي نيز در همايش ساليانه انجمن كار سازمان‌هاي يهودي ايالات متحده در مورد رويدادهاي ايران گفت: «بسيار مشمئزكننده بود ديروز ديدن گروهي از نمايندگان پارلمان ايران كه بلند شده و به نام دموكراسي احمدي‌نژاد، فرياد مي‌زدند كه بايد سران فتنه را اعدام كرد.»

- يكي از كارشناسان رژيم صهيونيستي طي مقاله‌اي در سايت وزارت خارجه اسرائيل اعتراف كرد: «شعارهاي اسلامي مردم مصر خيلي خطرناك است. اين نگراني بسيار جدي است كه واقعيت تلخ 32 سال پيش ايران در مصر تكرار شود و اسلامگراها حاكميت اين كشور متحد اسرائيل را در دست بگيرند.»

وي همچنين اعتراف كرد پروژه راهپيمايي 25 بهمن ريشه اسرائيلي دارد و تأكيد كرد كه موسوي و كروبي اگر چه ظاهرا براي حمايت از مردم مصر درخواست مجوز راهپيمايي كرده‌اند، اما قرار بود كه در صورت صدور مجوز، شعارها عليه رژيم اسلامي ايران باشد و حمايت جمهوري اسلامي از آشوب‌هاي مصر محكوم شود!

- "تامير پاردو"، رئيس جديد سرويس جاسوسي موساد نيز در همين راستا اعلام كرد: «وظيفه اصلي ما تشكيل جنگ سرد عليه رژيم اسلامي ايران و برنامه هسته‌اي آن است
 وي تأكيد كرد: «موساد از چند سال پيش وارد يك جنگ سري خطرناك عليه برنامه هسته‌اي ايران به لحاظ نيروي انساني و تكنولوژي شده است.»

- نشريه فارين پاليسي نوشت: آمريكا و غرب در اغتشاشات سال 2009 در ايران سرمايه‌گذاري كرده بودند. اين نشريه با بيان اينكه برخي كشورهاي غربي تأمين كننده هزينه‌هاي لازم براي آشوب در ايران پس از انتخابات رياست جمهوري بودند، تصريح كرد: آمريكا همواره به دنبال برنامه‌اي براي تحريك گروه‌هاي اپوزيسيون عليه جمهوري اسلامي بود و انتخابات رياست جمهوري سال 2009 اين فرصت را ايجاد كرد تا آمريكا سرمايه گذاري لازم براي اغتشاش در ايران را انجام دهد. تحليگر فارين پاليسي در عين حال خاطرنشان كرد: با وجود اين سرمايه گذاري‌ها و اختصاص بودجه‌هاي لازم، آمريكا نتوانست به اهداف مورد نظر از اين اغتشاش چند ماهه دست يابد و در نهايت اپوزيسيون با ناكامي مواجه شد.

نمايندگان محترم!
ناگفته پيداست كه اميد دشمنان به پيروزي سريع‌الوقوع وابستگان داخلي خود چنان وسيع بود كه برخلاف عرف رايج سياسي از كاركنان و امكانات نمايندگی‌ها سياسي و سفارتخانه‌ خود در تهران نيز حداكثر استفاده را نمودند كه بازداشت جمعي از پرسنل مستقر در آنها طي آشوب‌هاي اخير مويد اين مدعاست.

ملاحظه مي‌شود كه مهمترين هدف آمريكايي ها انتقال بحران از منطقه به داخل ايران و سبك كردن بار خود است. آمريكايي‌ها تصور مي‌كنند براي كنترل تحولات منطقه بايد ايران را به خود مشغول كنند. طرف‌هاي غربي بر اين باورند كه اگر داخل ايران بحراني شود، تحركات انقلابي در منطقه كه همه از الگوي ايران تاثير پذيرفته، رو به خاموشي خواهد رفت.

برنامه آينده نظام سلطه و جريان ضد‌انقلاب
بي‌ترديد چنانچه نسبت به غائله ضد‌انقلابي 25 بهمن 89 با مباشرين و مسببين اصلي آن برخورد قاطع و انقلابي نشود، دشمن جري‌تر گشته و او را به اين فكر وا خواهد داشت كه هر از چندي به امنيت و آسايش عمومي شبيخون زده و به پندار واهي خود با تحريك عوامل داخلي، كشور را از مسير بالندگي هر چند به طور موقت و مقطعي بازداشته و با درشت‌نمايي موضوع، اذهان بين‌المللي را مشوه كند.

سوءاستفاده از مناسبت‌هاي هر چند بي‌ارتباط با موضوع مي‌تواند خاستگاه توطئه‌هاي بعدي غرب عليه انقلاب اسلامي باشد. از اين رو بايسته و ضروري است تا با تدبير و درايت نيروهاي انقلاب از فتنه‌انگيزي مزدوراني چون موسوي و كروبي آسوده گردد. تاكنون حسب شواهد موجود، تذكارها بي‌نتيجه بوده و گويا بنا نيست آنها دست رد مردم به سينه خود را مشاهده و خود را تسليم حقيقت و قانون نمايند كه از مصاديق بارز اين حقيقت گريزي و عملكرد ضد انقلابي صدور اطلاعيه‌ تشكر از هواداران در 26 بهمن مي‌باشد كه در ادامه با اتخاذ مواضع همسو با ضدانقلاب داخلي و خارجي براي راهپيمايي غيرقانوني در اول اسفند تقويت گرديد و مسئوليت‌ناپذيري و اراده خيانت اينان به آرمان‌هاي امام خمينی‌رحمة‌الله‌علیه و مردم قهرمان ايران را بيش از پيش ثابت نمود.

همكاران و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي!
با توجه به مطالب فوق‌الذكر جمع‌بندي و پيشنهاد هيئت ويژه رسيدگي، به شرح زير اعلام مي‌شود:
1- بي‌تفاوتي اصحاب سكوت موجب طمع دشمنان گرديده است. اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب ترديد به هيچ وجه پذيرفتني نيست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار اين است كه به صورت قاطع، شفاف و بي‌ابهام صف‌بندي خود را مشخص و اين اقدامات را محكوم و ضدانقلاب و نظام سلطه را از خود مايوس نمايند و به توقع برحق ملت ايران پاسخ مثبت داده و بر اين منوال باقي بمانند. طبيعي است اين انتظار از خواص جامعه بيشتر از ديگران است.

2- دخالت سفارتخانه‌هاي خارجي و عوامل آنها در فتنه 88 و غائله 25 بهمن 89 موضوعي است كه به هيچ عنوان قابل پذيرش نمي‌باشد و وزارت امور خارجه مكلف است با اين جسارت‌ها و گستاخي‌هاي غيرقانوني و خارج از عرف بين‌المللي قاطعانه برخورد نمايد و گزارش اين اقدام خود را عاجلا به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس منعكس نمايد.

3- شبكه‌هاي ماهواره‌اي ابزاري براي فرماندهي جريان فتنه و غائله 25 بهمن بوده كه لازم است دولت و قوه قضائيه اقدامات حقوقي و فني را براي پيشگيري و خنثي‌سازي اين ابزارها معمول دارند. دستگاه‌هاي مربوطه لازم است با مديريت و بهره‌گيري فعالانه از فضاي مجازي و ماهواره‌ها فرصت را از نظام سلطه و ضدانقلاب بگيرند.

4- شبكه مجازي ابزاري در اختيار نظام امپراتوري خبري صهيونيستي است و از اين در راستاي اهداف تروريستي خود بهره مي‌جويد. لازم است وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامي، قوه قضائيه و ساير دستگاه‌هاي مربوط اقدامات حقوقي و قضايي و فني را در سطح داخلي و بين‌المللي اعمال نمايند.

5- از كليه نيروهاي امنيتي، انتظامي و قضايي كه صادقانه مجاهدت نموده و ايثارگرانه وارد صحنه‌ها شدند، تقدير و تشكر كرده و حمايت و پشتيباني مجدد خود را از آنان اعلام مي‌نمايد و بر ضرورت حفظ كارآمدي و هماهنگي بيشتر بين دستگاه‌ها تأكيد مي‌كند.

6- با تقدير و تشكر از كليه رسانه‌هاي متعهد به انقلاب اسلامي خصوصا رسانه ملي، بر ضرورت توليد برنامه‌هاي بصيرت‌افزا به صورت مستند و هنري ومستمر تاكيد مي‌کند.

7- نظام سلطه و فتنه‌گران و ضد انقلاب مي پنداشتند كه با استفاده از فشار بيرون و تحريم‌ها و اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها، موجبات نارضايتي مردم را فراهم مي‌آورند؛ لذا اميد آنان به دميدن وسوسه‌هاي شيطاني و ايجاد اختلاف بين مسئولين بوده تا بتوانند نقشه‌هاي شوم خود را دنبال كنند كه با اقدام هوشمندانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تاريخ 26/11/89 اين دسيسه‌ها نقش بر آب گشت. انتظار مي‌رود در اين جهت مسئولين نظام جمهوري اسلامي خصوصا سران سه قوه با وحدت كلمه استكبار جهاني را مايوس نمايند.

8- اقدام وزارت كشور در عدم صدور مجوز براي راهپيمايي ضدانقلابي 25 بهمن قابل تقدير بوده و معتقديم كه تمسك به اصل 27 قانون اساسي براي كساني است كه اعتقاد و التزام عملي به قانون اساسي دارند نه ضد انقلاب و جرياناتي كه عليه حقوق عمومي و امنيت ملي و در راستاي اهداف نظام سلطه گام برمي‌دارند.

9- غائله و آشوب 25 بهمن 89 يك نقشه و طرح كاملا اسرائيلي- آمريكايي و انگليسي و ضد انقلابي و خائنانه عليه ملت ايران بوده است.

10- تمامي افراد و جريانات سياسي و سايت‌هاي داخلي و خارجي و رسانه‌هايي كه زمينه‌ساز و مبلغ و دعوت‌كننده براي شركت در غائله 25 بهمن بودند و همچنان در آن مسير گام برمي‌دارند، دشمنان ملت ايران و در خط آمريكا، اسرائيل و انگليس مي‌باشند. لجاجت و عناد سران و عوامل فتنه و كينه و بخل و دشمني آنها نسبت به بعضي از مسئولين آنها را به زمينه‌سازان نقشه‌هاي براندازانه اسرائيلي- آمريكايي و انگليسي تبديل كرده است.

11- دعوت كنندگان و زمينه‌سازان و مشوقان ناامن سازي كشور در 25 بهمن و قبل و بعد از آن همچون ميرحسين موسوي و كروبي و ديگران، خائن به ملت، ضد انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه و قانوني مي‌باشند.

12- هيئت منتخب با تكيه بر منابع و شواهد و اسناد ومدارك موجود و متقن، رسيدگي قضايي و تعقيب آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و وابستگان و همراهان آنها را كه در غائله اخير نقش داشته‌اند، ضروري مي‌داند و صراحتا اعلام مي‌دارد مجلس و نمايندگان خانه ملت ديگر توجيهي در عدم برخورد را مجاز نمي‌داند. رهنمودهاي حضرت امام‌رحمة‌الله‌علیه همواره راهنماي مسئولين بوده و هست و خصوصا آنجا كه در نامه 6/1/68 فرمودند: «تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام.»

13- كليه آثار زيانبار و خسارت‌هاي مادي و معنوي كه در نتيجه اقدامات ضد انقلابي و خائنانه مشابه 25 بهمن 89 در كشور ايجاد مي‌شود متوجه همه زمينه‌سازان بوده و بايستي مدعي‌العموم فهرست خسارت‌هاي مادي و معنوي چنين اقداماتي را به عنوان كيفرخواست مطرح نمايند تا در دادگاه مورد بررسي قرار گيرد (اقداماتي همچون فراخوان عليه امنيت ملي و ايجاد آشوب و ناامني و توسل به شيوه‌هاي مزورانه و حتي مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان و اهالي محل و كسبه و رانندگان و تخريب و ويراني اموال عمومي و خصوصي و كشتار و جرح عده‌اي از هموطنان و...

14- استمرار اقدامات خائنانه و ضدانقلابي و خوش خدمتي به نظام سلطه به منزله اقدام عليه امنيت ملي، اختلال در نظم عمومي و ناديده گرفتن حقوق عمومي مي‌باشد و ايجاد حاشيه امن براي عناصر مفسد في‌الارض غيرقابل قبول است و انتظار از دستگاه‌هاي امنيتي،انتظامي و قضايي اين است كه با قوت، هوشمندي و قاطعيت نسبت به پيشگيري از اين گونه حوادث اقدام نمايند. دستگاه‌ قضايي مطمئن باشد ملت بزرگ ايران با تمام وجود از آنها حمايت خواهد كرد.

در خاتمه اين گزارش، جا دارد صميمانه از مقام معظم رهبري كه با درايت و تدبير بي‌نظير خود جان و ذهن مردم را با معرفت و بصيرت معطر نمودند تشكر نمايیم.
 
از ثمرات ارزشمند گفتمان بصيرت در جريانات اخير، اين بود كه سران سراب انديش فتنه پيش از محكوميت در دادگاه‌هاي عادي، نزد افكار و وجدان‌هاي بيدار محکوم و با نور ولايت محاكمه شدند.

همچنين از مردم عزيز و نيروهاي جان بركف بسيجي كه خالصانه در سنگر دفاع از هويت اسلامي نظام چونان هميشه حاضر گرديدند خالصانه سپاسگزاريم.

حمد و سپاس خداوند منان را كه به ما چنين امت بصير و شجاعي عنايت نمود.
حمد و سپاس خداوند منان را كه امت ما را برخوردار از رهبري حكيم و مدير و مدبر و شجاع و صبور نمود.
حمد وسپاس خداوند منان را كه انقلاب اسلامي را تحت عنايت حضرت بقيه‌الله الاعظم‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به پيروزي‌هاي عظيم رهنمون فرمود.
هيئت ويژه رسيدگي به غائله 25 بهمن 89

منبع: فارس