Gerdab.IR | گرداب

يديعوت آحارونوت؛

انقلابهای منطقه همان خاکی است که ایران بر سر اسرائیل ریخت!

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

رئيس جمهور مصر فاسد و ديكتاتور بود درست، اما او كراوات مي زد و به زبان انگليسي از مهمانان اسرائيلي در كاخ خود ميزباني مي كرد و گاز ارزان قيمت به ما مي فروخت؛ او مانند مانعي در برابر موج فزاينده اسلامگرايي عمل مي كرد.

يك روزنامه صهيونيستي به نقل از مقامات تل آويو اعلام كرد: تظاهرات و انقلاب هاي مردم در كشورهاي عرب منطقه را ايران هدايت مي كند.

به گزارش گرداب به نقل از صراط، "يديعوت آحارونوت" از قول مقامات اسرائيل نوشت: اين ايران، حزب الله لبنان و اخوان المسلمين مصر هستند كه تظاهرات و انقلاب هاي عربي را حمايت و رهبري مي كنند و اسرائيل با نگراني تحركات اين مجموعه و تاثيرات آنها بر حوادث جاري را پيگيري مي كند.
 
روزنامه مذكور اضافه مي كند: اسلام تندرو در پشت پرده حوادث اخير خاورميانه فعال است. به نظر مي رسد دومينوي انقلاب در ليبي متوقف نشود و باعث جابجايي در اردن هم بشود.

يديعوت آحارونوت با وجود اين تحليل، در نوشته گستاخانه ديگري تاكيد كرده است:  رئيس جمهور مصر فاسد و ديكتاتور بود درست، اما او كراوات مي زد و به زبان انگليسي از مهمانان اسرائيلي در كاخ خود ميزباني مي كرد و گاز ارزان قيمت به ما مي فروخت. او مانند مانعي در برابر موج فزاينده اسلامگرايي عمل مي كرد.حتما هيچ كس دوست ندارد مانند فقراي مصري در قبرستان هاي قاهره زندگي كند. اما اين هم انكارناپذير است كه مبارك شريك و ميزبان ما بود.

نويسنده صهيونيست اضافه مي كند: «خيلي ها از كناره گيري مبارك در برابر طغيان مردم مصر خوشحال شدند اما من بي فرهنگ، همچنان شيفته مبارك هستم كه دوست ما بود.»

همزمان روزنامه آمريكايي "نيويورك تايمز" در تحليل انقلاب هاي زنجيره اي منطقه نوشت: «اسرائيل نگران است كه جنبش هاي عربي همانند انقلاب اسلامي 1979 ايران، باعث اخراج متحدان تل آويو شود و نهايت رشته امور به دست مخالفان اسرائيل بيافتد. مقامات تل آويو تا همين چند ماه پيش خيال مي كردند شركايي نظير مصر، باعث بقاي تل آويو مي شوند اما اكنون سقوط اين دولت ها باعث ترس و نگراني شديد زمامداران اسرائيل شده است.»

"توماس فريدمن"، تحليلگر ارشد آمريكايي هم در مقاله ديگري كه نيويورك تايمز به چاپ رسانده، تاكيد مي كند: «آمريكا خانه خود در خاورميانه و شمال آفريقا را بر دهانه آتشفشان ساخته بود و اكنون زمان آن رسيده كه اعتياد به نفت را كنار بگذارد و خانه خود را از دهانه آتشفشان در حال انفجار مردم منطقه دور كند

او يادآور مي شود: «طي نيم قرن گذشته آمريكا و اروپا تنها به نفت خاورميانه نظر داشتند. پيام غرب به سران اين كشورها اين بود كه صدور نفت را با قيمت پايين ادامه دهند و با اسرائيل كاري نداشته باشند، بعد از آن هر كاري كه مي خواهند با ملت هاي خود بكنند، حق و حقوق آنها را ضايع و هر چقدر كه مي خواهند فساد كنند و هر اندازه مي توانند مردم را سركوب كنند، فقط جلوي صدور نفت را نگيرند و سر به سر اسرائيل نگذارند. اين روند باعث تحقير مردم كشورهاي خاورميانه شد و آنها را به انفجار كشاند.»