Gerdab.IR | گرداب

به بهانه مبارزه با تروريسم؛

قانونگذاران آمريكايي به دنبال ايجاد محدوديت براي مسلمانان

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

قانونگذاران ايالت تنسي در نظر دارند، لايحه‌اي را به تصويب برسانند كه طبق آن پيروي مسلمانان از آيين شريعت جرم محسوب مي شود.

برخي از قانونگذاران آمريكايي بر خلاف ادعاهاي واشنگتن كه دائم به فكر تجويز نسخه دموكراسي و آزادي عقيده براي ساير ملت‌ها است، به دنبال تصويب لايحه اي هستند كه بر اساس آن محدوديت‌هاي بيشتري براي مسلمانان اين كشور قائل شوند.
   
به گزارش گرداب به نقل از ايرنا، قانونگذاران ايالت تنسي در نظر دارند، لايحه‌اي را به تصويب برسانند كه پيروي مسلمانان از آيين شريعت جرم محسوب مي شود.

قانونگذاران آمريكايي می خواهند از این طریق مسلماناني را كه از برخي احكام اسلام مانند، جهاد و مبارزه با ظلم و ستم پيروي كنند، مصداق تروريست شناخته شده و با آنها برخورد کنند.

قانونگذاران آمريكايي در توجيه اين عمل غير انساني خود اعلام كردند كه نگرانند قوانين اسلامي به نحوي بر قانون اساسي آمريكا تاثير بگذارد.

در صورتي كه اين لايحه به تصويب برسد، مي توان آن را سخت‌ترين اقدام براي محدود كردن مسلمانان اين كشور به منظور پيروي از احكام اسلامي و آزادي‌هاي اجتماعي ناميد.

از هم اكنون مسلمانان اين كشور به شدت نگران انجام فرايض خود حتي نماز خواندن و روزه گرفتن هستند.

"ران رمزي"، سخنگوي مجلس سناي آمريكا گفت: «هنوز متن لايحه را نديده است، ولي در نظر دارد آن را بررسي كند.»

قانونگذاران تنسي عنوان كرده‌اند كه اين لايحه قادر است پيروان قانون شريعت كه نشئت گرفته از قرآن است را به عنوان جنايتكار معرفي كند.

لايحه مذكور با اين مضمون آغاز مي شود: «تهديد از سوي تروريسم همچنان در حال سرايت به همه نواحي آمريكا و به ويژه در تنسي است.»

البته بسياري از مسلمانان و گروه‌هاي حقوق مدني در آمريكا با اين مطلب كه لايحه قانون شريعت را در كنار اقدامات تروريستي قرار مي‌دهد مخالف و آن‌را محكوم كرده‌اند.

سناتور جمهوريخواه "بيل كرتون" از بانيان اين لايحه ننگين در توجيه عمل زشت خود گفته است، تصويب اين لايحه به منزله ابزار قدرتمندي براي ماموران اجراي قانون ايالتي و محلي در مقابله با تروريسم محسوب مي شود.

در گذشته لايحه اي شبيه به اين در ايالت‌هاي تگزاس و اوكلاهما مورد بحث و گفتگو قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش ها رسيده اين لايحه هنوز هم در ايالت تگزاس مورد بحث و بررسي قرار دارد.