Gerdab.IR | گرداب

کمیته مشترک آمریکا و اسرائیل برای انحراف انقلاب‌های مردمی

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

آمریکا و رژیم اسرائیل از خارج شدن انقلاب‌های عربی از کنترل آنها و تحت شعاع قرار دادن مصالح‌شان به شدت واهمه دارند و در تلاش‌اند تا با برنامه‌ریزی مشترک و نزدیک بر انقلاب‌های مردمی تاثیر گذاشته و آنها را از هدف اولیه خود دور کنند.

در پی تحولات رو به رشد در کشورهای خاورمیانه و وقوع انقلاب در کشورهای عرب هم‌‍‌پیمان آمریکا، این کشور به همراه رژیم صهیونیستی کمیته‌ای مشترک برای بررسی ابعاد این تحولات تشکیل داده است.
 
به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این کمیته مشترک که شامل برخی از نخبگان امنیتی و سیاسی متخصص در امور کشورهای عرب مطنقه هستند، در سطح بسیار بالایی به ارزیابی و آنالیز تحولات در کشورهای عربی می‌پردازند.

تحلیل‌ها و برآوردهایی که در این کمیته کارشناسی شده و به نتیجه رسیده است به صورت روزانه تدوین و برای اطلاع مقامات بلندپایه اسرائیلی و آمریکایی فرستاده می‌شود.

منابع آگاه در سرزمین‌های اشغالی به هفته نامه فلسطینی‌ المنار گفتند: «این همکاری مشترک میان طرف‌های اسرائیلی و آمریکایی جهت هماهنگی در تصمیمات اتخاذ شده نهایی در تل‌آویو و واشنگتن صورت می‌گیرد و معلومات اولیه برای تصمیم‌گیری نیز با استفاده از روابط اطلاعاتی و امنیتی سری در پایتخت‌های مختلف عربی به دست می‌آید.»

این گزارش می‌افزاید: «آمریکا و رژیم اسرائیل از خارج شدن انقلاب‌های عربی از کنترل آنها و تحت شعاع قرار دادن مصالح‌شان به شدت واهمه دارند. بر همین اساس دستگاه‌های اطلاعاتی و موسسات امنیتی در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی به شدت در حال فعالیت هستند تا با برنامه‌ریزی مشترک و نزدیک بر انقلاب‌های مردمی تاثیر گذاشته و آنها را از هدف اولیه خود دور کنند. در این راستا آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند برای منحرف کردن انقلاب‌ها کانال‌هایی را در این کشورها فعال کنند و افراد و گروه‌هایی که از نظر سیاسی چندان مخالفتی با آنها ندارند را وارد عرصه قدرت کنند
 
منبع: واحد مرکزی خبر