Gerdab.IR | گرداب

اعتراف كلينتون به شكست آمريكا در "نبرد رسانه‌اي"

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

وزير خارجه آمريكا زماني كه در كميته اولويت‌هاي سياست خارجه آمريكا در 2 مارس سخنراني مي‌كرد، خواستار بودجه بيشتري براي بخش‌هايي از وزارت خارجه آمريكا شد و تأكيد كرد كه آمريكا در "نبرد رسانه‌اي" در سراسر جهان شكست خورده است.

وزير خارجه آمريكا در سخنراني خود در كميته اولويت‌هاي سياست‌ خارجه آمريكا اعتراف كرد كه آمريكا در "نبرد رسانه‌اي‌" در سراسر جهان شكست خورده است.

به گزارش گرداب به نقل از مجله "تايم‌"، "هيلاري كلينتون‌"، وزير خارجه آمريكا زماني كه در كميته اولويت‌هاي سياست خارجه آمريكا در 2 مارس سخنراني مي‌كرد، خواستار بودجه بيشتري براي بخش‌هايي از وزارت خارجه آمريكا شد و تأكيد كرد كه آمريكا در "نبرد رسانه‌اي" در سراسر جهان شكست خورده است.

بر اساس اين گزارش، با ظهور رسانه‌ روسي "راشاتودي‌" روسيه و "سي سي تي وي" چين در تمامي گستره آفريقا تا آسياي جنوب شرقي، رسانه‌هاي آمريكايي چون "صداي آمريكا‌" در سايه و حاشيه قرار گرفته‌اند.

كلينتون در حالي خواستار چنين بودجه‌اي شده است كه جمهوري‌خواهان آمريكا در نظر دارند بودجه وزارت خارجه آمريكا را به نصف كاهش دهند و اين دليل مي‌تواند تا حدودي توجيهي براي دستاوردهاي قدرت نرم رقباي واشنگتن به حساب بيايد.

كلينتون در سخنان خود همچنين موفقيت چشم‌گير و با دوام شبكه "الجزيره‌" چه بخش عربي آن كه در خاورميانه مشهور است و همچنين نسخه انگليسي آن كه در سراسر جهان شهرت دارد را تحسين كرد.

وي گفت: «الجزيره رهبر ايجاد تغيير تحت‌الفظي در افكار و رفتارهاي مردم است. خواه از آن متنفر باشيد و خواه آن را دوست داشته باشيد، اين شبكه بسيار موثر است. به طور قطع تماشاچيان شبكه الجزيره در آمريكا در حال افزايش هستند، زيرا اين شبكه اخبار واقعي پخش مي‌كند. شايد با آن موافق نباشيد اما شما به جاي ميليون‌ها آگهي بازرگاني، اخبار واقعي را در 24 ساعت روز دريافت مي‌كنيد.»

مجله تايم در ادامه گزارش خود اينگونه نوشت كه اعتقادي وجود دارد مبني بر آنكه ما در يك دهكده جهاني زندگي مي‌كنيم، اما دهكده‌اي‌ كه تا همين چند وقت اخير اطلاعات از شمال جهان به سمت جنوب جهان مي‌رسيد، اما هم‌اكنون كانال‌هاي تلويزيوني وجود دارد كه اين جريان را برعكس كرده‌اند و  اطلاعات از جنوب جهان به سمت شمال آن حركت مي‌كند.

منبع: فارس