Gerdab.IR | گرداب

حالا كه اتهام زني فايده ندارد، خواهش می‌كنيم كمك كنيد!

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹

كلينتون در بيانيه مكتوبی كه روز پنج شنبه قرائت شد به جاي متهم كردن ايران، به "درخواست كمك انسان دوستانه" از آن براي روشن شدن وضعيت "رابرت لوينسون"، تبعه آمريكايي بسنده كرده است.

دولت آمريكا ادعاهاي خود درباره حضور يك مامور اف بي آي در ايران را كه در سال هاي گذشته بارها تكرار شده پس گرفت و در موضعي جديد گفت اطلاعاتي دارد كه نشان مي دهد اين مامور "جايي در آسياي جنوب غربي" حضور دارد.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا كه اين روزها در اثر مواجهه با شوك تحولات ضد آمريكايي پي در پي در منطقه سخت به پريشان گويي افتاده، روز پنجشنبه گفت: «آمريكا اخيرا نشانه هايي را مشاهده كرده كه حاكي است، يك مامور سابق پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) كه در سال 2007 ناپديد شد در جايي در جنوب غرب آسيا نگهداري مي شود.»

اين مامور آمريكايي كه "رابرت لوينسون" نام دارد و ظاهرا در اف بي آي مشغول كار بوده از سال 2007 ديده نشده است. به نظر مي رسد، دولت آمريكا كه در اين مدت بارها سعي كرده ايران را متهم به ربودن وي كند به دليل آنچه منابع آمريكايي "فقدان شديد مدارك و اسناد" مي‌نامند، تصميم گرفته موضع خود را تعديل كند و بيش از اين ناتواني خود در تعيين سرنوشت اتباعش را به گردن اين و آن نيندازد. به همين دليل كلينتون در اين بيانيه مكتوب كه روز پنج شنبه قرائت شد به جاي متهم كردن ايران، به "درخواست كمك انسان دوستانه" از آن براي روشن شدن وضعيت اين تبعه آمريكايي بسنده كرده است.

اين در حالي است كه برخي منابع غربي تاكيد دارند اين بيانيه كلينتون چيزي جز سر كار گذاشتن خانواده لوينسون نيست؛ چرا كه عبارت "جايي در آسياي جنوب غربي" اساسا معناي جغرافيايي روشني ندارد. خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در گزارشي از واشنگتن در اين باره به قلم ارشاد محمد مي‌نويسد: «بيانيه كلينتون به هيچ جزئيات با ارزشي اشاره نمي‌كند و دقيقا نمي‌گويد منظورش از جايي در جنوب غربي آسيا كجاست. به نظر نمي‌رسد كه اين عبارت يك تعريف جغرافيايي مشخص داشته باشد. جنوب غرب آسيا گستره وسيعي از كشورها از تركيه تا افغانستان و ايران را شامل مي‌شود.»