Gerdab.IR | گرداب

بر اساس نظرسنجي مؤسسه صلح بين‌الملل:

مردم ايران خواستار برخورد قاطع با معارضان هستند

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود 87 درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي نظري منفي نسبت به آمريكا داشته و 55 درصد نيز ديدگاهي نامساعد در قبال اروپايي‌ها دارند.

بر اساس نظرسنجي يك مؤسسه بين‌المللي اكثر مردم ايران با برخورد قاطع با معارضان موافق هستند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، مؤسسه صلح بين‌الملل به همراه مركز تحقيقاتي "چارني" در دسامبر سال 2010 گزارشي را درباره ديدگاه مردم ايران نسبت به خارجي‌ها،‌ برنامه هسته‌اي و موضوعات داخلي انجام داد. اين نظرسنجي از 702 ايراني و از طريق تلفن انجام شد و حاشيه خطايي 3.5 درصدي براي آن درنظر گرفته شده است.

فقط 16 درصد مردم ايران عملكرد دولت ‌را ضعيف ارزيابي كردند
بر اساس اين نظرسنجي هنگامي كه از پرسش‌شوندگان خواسته شد تا عملكرد دولت ايران را ارزيابي كنند، فقط 16 درصد عملكرد دولت را ضعيف ارزيابي كرده و بقيه پرسش‌شوندگان عملكرد دولت را معتدل، خوب يا عالي توصيف كرده‌اند.

60 درصد مردم ايران اميد زيادي به آينده دارند
در اين نظرسنجي از مخاطبان پرسيده شده كه آيا آنها فرصت‌هاي واقعي براي بهبود زندگي خود دارند كه 54 درصد جواب مثبت داده و 38 درصد جواب منفي دادند و بقيه نيز جوابي در اين زمينه ندادند. همچنين 60 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام كرده‌اند كه اميد زيادي به آينده دارند.

87 درصد ايرانيان ديدگاهي منفي نسبت به آمريكا دارند
در اين نظرسنجي به وضوح احساسات ضدآمريكايي مردم ايران نمايان شده است. بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود 87 درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي نظري منفي نسبت به آمريكا داشته و 55 درصد نيز ديدگاهي نامساعد در قبال اروپايي‌ها دارند.

آمريكا بزرگترين تهديد براي مردم ايران به ‏شمار مي‌آيد
نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه مردم ايران آمريكا را بزرگترين تهديد براي خود در منطقه مي‌دانند. 68 درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند كه آمريكا بزرگترين تهديد براي ايران در منطقه است.

در اين نظرسنجي درباره ديدگاه مردم ايران در قبال حمايت از حماس و حزب‌الله لبنان نيز پرسيده شده است كه 68 درصد با حمايت كامل ايران از حماس و حزب‌الله موافق‌اند.

71 درصد مردم ايران از توسعه برنامه هسته‌اي حمايت مي‌كنند
نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه اكثريت مردم ايران با توسعه برنامه هسته‌اي و حتي دست‌يابي به تسليحات اتمي موافق‌اند. بر اساس نتايج حاصل شده از اين نظرسنجي، حدود 71 درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند كه از توسعه برنامه هسته‌اي و دستيابي به اين تسليحات حمايت مي‌كنند. همچنين اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه موسوي و كروبي از مقبوليتي 25 تا 35 درصدي ميان مردم برخوردار هستند.

بيشتر مردم ايران موافق برخورد قاطع با معارضان هستند
اين نظرسنجي از پرسش‌شوندگان پرسيده است كه در انتخابات ژوئن سال 2009 به چه‏كسي رأي داده‌اند كه 60 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام كردند كه به احمدي‌نژاد رأي داده‌اند.

نظرسنجي اين موسسه بين‌المللي نشان مي‌دهد كه بيشتر مردم ايران با برخورد قاطع با معارضان موافق هستند. 59 درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند كه برخورد سخت با معارضان بعد از انتخابات سال 2009 صحيح بوده و 19 درصد نيز مخالف اين برخورد بوده‌اند. 10 درصد نيز از پاسخ به اين سؤال امتناع كردند و 12 درصد نيز پاسخ دادند كه نمي‌دانند.