Gerdab.IR | گرداب

منابع آگاه در بن‏ غازی:

قذافی براي تسليم قدرت اعلام آمادگی كرد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

منابع آگاه ليبيايی در شهر بن‎غازی به روزنامه الشرق الاوسط اعلام كردند كه قذافی شرط كرده است كه به خروج وی از كشور به كشوری كه قصد آن را كرده است، كمك شود و علاوه بر اين تحت پيگرد براي تحويل به دادگاه بين‌المللی قرار نگيرد.

منابع ليبيايي اعلام كردند كه معمر قذافي اعلام كرده است كه در صورت حفظ جان و مال خود، خانواده و تضمين خروج آنان از ليبي، حاضر است قدرت را به شوراي ملي مخالفان تسليم كند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، منابع آگاه ليبيايي در شهر بن‎غازي، دومين شهر مهم و بزرگ ليبي كه اكنون مقر مخالفان دولت قذافي شده است، اعلام كردند كه قذافي براي كناره‌گيري از قدرت اعلام آمادگي كرده است.

اين منابع اعلام كردند كه قذافي با اعزام نماينده‌اي از جانب خود اعلام كرده است كه به شرط حفظ سلامت خود، خانواده و تضمين حفظ دارائي‌هايش، حاضر است از قدرت كناره‌گيري كند.

اين منابع به روزنامه الشرق الاوسط اعلام كردند كه قذافي شرط كرده است كه به خروج وي از كشور به كشوري كه قصد آن را كرده است، كمك شود و علاوه بر اين تحت پيگرد براي تحويل به دادگاه بين‌المللي قرار نگيرد.

اين منابع هنوز به پاسخ شوراي ملي مخالفان قذافي اشاره‌اي نكرده‌اند و تنها گفتند: «تاكنون هيچ پاسخ مثبت يا منفي رسمي به درخواست قذافي داده نشده است، ولي تمايل عمومي مردم رد اين پيشنهاد يا هرگونه مذاكره با قذافي تحت هر شرايطي است.»