Gerdab.IR | گرداب

در نظر سنجی از مردم آمریکا مشخص شد؛

فاکس نیوز مهمترین رسانه در ایجاد تنفر از اسلام

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

فاکس نیوز یک شبکه خبری آمریکایی و متعلق به روپرت مرداک صهیونیست است. وی با ساخت سریال ها و فیلم ها و محصولات رسانه ای مختلف، در زمینه اسلام ستیزی در فضای رسانه ای فعال است.

نظر سنجی ها نشان می دهد که آمریکایی ها، هرچه بیشتر شبکه فاکس نیوز را تماشا می‌کنند، بیشتر از اسلام متنفر می شوند.

به گزارش گرداب، بر اساس نظرسنجی موئسسه عمومی پژوهشهای دینی، آمریکایی‌هایی که فاکس نیوز را قابل اعتماد می‌دانند بیشتر عقیده دارند که مسلمانان تلاش دارند قوانین شریعت را اجرا کنند، در مقابله با افراط گرایی کم کاری کرده اند و بازرسی آنها ایده خوبی است.

فاکس نیوز یک شبکه خبری آمریکایی  و متعلق به روپرت مرداک صهیونیست است. وی با ساخت سریال ها و فیلم ها و محصولات رسانه ای مختلف، در زمینه اسلام ستیزی در فضای رسانه ای فعال است. شبکه فاکس نیوز به جناح افراطی جمهوری خواهان آمریکا گرایش دارد.

جای تعجب ندارد، اما دیدن اینکه چگونه بینندگان فاکس نیوز با مردم معمولی متفاوت هستند جالب است:

65 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که مسلمانان آمریکایی برای مقابله با افراط گرایی کار چندانی نکرده اند.

82 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که شنود مکالمات افراط گرایان ایده خوبی است.

41 درصد از جمهوری خواهانی که فاکس نیوز می بینند اعتقاد دارند که مسلمانان آمریکایی قصد دارند قوانین شریعت را قوانین امریکا کنند. در حالی که در این مورد، تنها 23% از جمهوری خواهانی که سایر منابع خبری را می بیننند و تنها 22% از مردم عادی به چنین چیزی اعتقاد دارند.

بدین طریق، فاکس نیوز دیدگاه های بیندگان ثابتش را تغییر می دهد.
سایر آمارها نیز بدین گونه است: تنها 53 درصد از جمهوری خواهان طرفدار فاکس نیوز اعتقاد دارند که اطلاعات درستی در مورد اسلام دریافت می کنند. در حالی که این رقم در مورد جمهوری خواهانی که از سایر منابع اخبار را دنبال می کنند 34 درصد و در مورد مردمان عادی 46 درصد است.



 شبکه فاکس نیوز به انعکاس واقعیت ها اعتقادی ندارد و هر جا که لازم بداند برای عملیات روانی دروغ پردازی می‌کند. این شبکه تلوزیونی چندی پیش درباره تحولات مصر نقشه‌ای را منتشر نموده بود که مصر را همسایه ایران معرفی می کرد.



منبع: مشرق