Gerdab.IR | گرداب

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات منطقه:

اسرائیل در انزوای کامل قرار گرفته است

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۹

در آستانه نشست گروه چهارگانه صلح خاورمیانه، ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هشدار داد که در سایه تحولات جهان عرب، اسرائیل با خطر انزوای کامل جهانی روبروست.

گرداب- سایت خبری رادیو دویچه وله آلمان با اشاره به هشدار وزیر دفاع رژیم صهیونیستی درباره انزوای کامل این رژیم نوشت: «ایهود باراک، صبح امروز در رادیو اسرائیل هشدار داد که کشورش در عرصه بین‌المللی همواره منزوی‌تر می‌شود.»

 دویچه وله به نقل از وی افزود: «ما نباید بگذاریم که اسرائیل بیش از این به ورطه انزوا بلغزد.»

 به‌ گزارش خبرگزاری آلمان، از چند روز پیش در محافل سیاسی و مطبوعاتی اسرائیل شایع شده است که نتانیاهو هم‌اکنون سرگرم تهیه طرح تشکیل دولت مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای موقت است.

ایهود باراک در مورد طرح ویژه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: «صلح خاورمیانه لطفی نیست که اسرائیل در حق فلسطینی‌ها می‌کند، بلکه بیش از همه در خدمت امنیت و آینده اسرائیل است

 دویچه وله هم اضافه کرد: وزیر دفاع اسرائیل، گفت‌وگوی جدی و سریع با فلسطینی‌ها را ضروری دانست و خواستار شتاب بخشیدن به روند صلح با فلسطین شد.

آنچه رهبران اسرائیل را به فکر یافتن راه‌حلی شتابناک برای بحران فلسطین انداخته، تغییرات جهان عرب و گسترش اعتراض های جهانی به سیاست شهرک‌سازی این کشور است. حسنی مبارک به عنوان بزرگترین پشتیبان اسرائیل در منطقه به تاریخ پیوسته و مردم سایر کشورهای عربی نیز، علیه حکومت‌هایی به پا خاسته‌اند که در برابر اسرائیل سیاست کج‌دار و مریز داشته‌اند.

در این صورت اسرائیل برای عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی تحت فشار شدید قرار خواهد گرفت. بسیاری از ناظران منطقه معتقدند، تحولات جهان عرب شانس اسرائیل را برای رسیدن به توافق با فلسطینی‌ها، به‌گونه‌ای که مطلوب تل‌آویو باشد، بسیار کاهش داد‌ه است.

 نشست گروه چهارگانه صلح خاورمیانه ده روز دیگر برپا می‌شود. سازمان ملل متحد، آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا در این گروه عضویت دارند. آنها سیاست شهرک‌سازی اسرائیل را در هفته‌های اخیر با ‌لحنی کم‌سابقه مورد انتقاد قرار داده‌اند.
 
منابع نزدیک به گروه 4 می‌گویند، احتمال زیاد وجود دارد که در نشست آتی این گروه، طرح ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب مرزهای پیش از جنگ 6 روزه 1967 تصویب شود.
 
منبع: جام نیوز