Gerdab.IR | گرداب

حشمتيه نبود، پاستور بود؛ زندان نبود، منزل بود

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹

سايت "كلمه" كه پيش از اين به موسوي منسوب بود، اما قريب به يك سال است كه از خارج كشور و از سوی برخي عناصر فراري نظير امير ارجمند و سراج ميردامادي به روز رساني مي شود، چندي پيش براي ايجاد هيجان در بقاياي فتنه سبز مدعي شد كه موسوي و همسر وي در زندان حشمتيه زنداني شده اند.

رفتار توأم با بي صداقتي سايت "كلمه" موجب واكنش هاي قابل تامل در محافل رسانه اي ضدانقلاب شده است.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، سايت "كلمه" كه پيش از اين به موسوي منسوب بود، اما قريب به يك سال است كه از خارج كشور و از سوی برخي عناصر فراري نظير امير ارجمند و سراج ميردامادي به روز رساني مي شود، چندي پيش براي ايجاد هيجان در بقاياي فتنه سبز مدعي شد كه موسوي و همسر وي در زندان حشمتيه زنداني شده اند. اين خبر بلافاصله به خبر اول انبوهي از رسانه هاي غربي و ضدانقلاب تبديل و تا مدت ها مورد بهره برداري تبليغاتي قرار گرفت؛ اما وقتي كه جنجال مذكور، هيچ هيجاني را بر نيانگيخت گردانندگان خارج نشين كلمه مجبور شدند، اعتراف كنند كه دروغ گفته اند و موسوي و همسر وي در خانه خود در پاستور هستند.

"كلمه" روز گذشته هم خبر ملاقات فرزندان موسوي با وي و زهرا رهنورد را منتشر كرد كه باعث شد واكنش هاي ديگري عليه آنها صورت گيرد. مهدي جامي سردبير اخراجي راديو زمانه و همكار بي بي سي در وبلاگ خود نسبت به حركات زيگزاگ دست اندركاران كلمه واكنش نشان داده و آنها را متهم كرد كه با اين تاييد و تكذيب هاي خود باعث بي اعتمادي مي شوند. وي با متهم كردن اين طيف تصريح كرد: «اگر هيچ سناريوي امنيتي را در نظر نگيريم، كف ماجرا اين است كه سردبيران كلمه شايستگي اطلاع رساني درست درباره موسوي را ندارند.»

سايت ضدانقلابي "بالاترين" هم طي چند تحليل به "كلمه" اي ها حمله كرد و از جمله نوشت: «سايت كلمه از سوی چه كساني اداره مي شود؟ آيا اين بازي جديد رژيم است كه از طريق سايت مذكور انجام مي شود؟ چرا اين خبر با 5 روز تاخير منتشر شده؟ هدف از انتشار اين قبيل خبرها چيست؟»

يك كاربر بالاترين هم نوشت: «بايد ديد اون كساني كه خبر دستگيري و انتقال اينها به زندان حشمتيه را دادند، كي بودند؟ منظورشان چي بود؟ راستش داره يه جوري ميشه كه ديگه هيچ خبري را باور نكنم. يك جور بي اعتمادي براي من درست شده. فكر مي كنم يك جرياني نفوذ كرده. من گيج شده ام. از كجا ميشه خبرها رو دريافت كرد. فعلا كه به خيلي چيزها مشكوك شده ام، حتي به كسي كه طرح سه شنبه هاي اعتراض رو پس از 25 بهمن مطرح كرد به شدت مشكوكم (همون طوري كه وقتي من به اون طرح اعتراض كردم، به من مشكوك بودند).»

از طرف ديگر سايت جرس، ارگان حلقه لندن به دفاع از كلمه پرداخت. اين سايت كه از جمله از سوی كديور (يكي از عناصر مربوط به شوراي هماهنگي خارج نشينان) اداره مي شود، نوشت: «بعضي دوستان انتشار خبر انتقال موسوي به زندان حشمتيه و سپس تكذيب آن را برنتافته اند، اما انكار واقعيت كه دردي را درمان نمي كند. اگر نادرستي خبر معلوم شده، پس تكذيب واجب است و عذرخواهي كمترين كاري است كه يك سايت مي تواند، انجام دهد. راستي اگر همين فردا معلوم شود كه فرزندان موسوي با پدر و مادر خود ديدار كرده اند و معلوم شد كه آنها اين مدت را در خانه بوده اند باز هم مي توان كلمه را بازخواست كرد كه چرا قبل از تاييد فرزندان موسوي از بازداشت خانگي نوشته است؟

به نظر مي رسد انتشار اين خبر گروهي را به ترديد در اصالت سايت كلمه واداشته تا جايي كه گفته اند سايت كلمه را هم وزارت اطلاعات در اختيار گرفته است. زهي توهم! مگر قرار است هر خبري كه كلمه  و يا هر سايت ديگري  منتشر مي كند، اگر مطلوب تاكتيك هاي ما نبود آن را تخطئه كنيم. گيرم فرداي كار موفق شديم بر مبناي خبر بازداشت سران سبز، نهاد يا مقامي را به موضع گيري و واكنش وادار كرديم و پس از آن حكومت ايران، مستندات محكمي را در خصوص ديدار با فرزندان منتشر كرد، آن وقت چه براي گفتن داريم؟»