Gerdab.IR | گرداب

حضور دیپلمات‌های دیجیتال در سفارتخانه‌های آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

VFSF بخشی از تلاش رو به رشد وزارت خارجه برای تحت کنترل درآوردن تکنولوژِی و تعهد به خدمات جهانی میان جوانان و به منظور تسهیل صورت های جدید تعهدات دیپلماتیک است.

آمریکا در سفارتخانه های خود برای یافتن راه حل مسائل قرن 21، دیپلماسی دیجیتال را به اجرا گذاشته و برای تحقق آن، دانشجویان تکنولوژی را به عنوان دیپلمات دیجیتال به کار می گیرد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، پنج دانشجو از دانشکده سفید پوستان (Whitehead) دیپلماسی و روابط بین‌الملل جان سی برای برنامه "خدمات دانشجویان خارجی فضای مجازی وزارت خارجه ایالات متحده" (VFSF) انتخاب شدند. VFSF بخشی از تلاش رو به رشد وزارت خارجه برای تحت کنترل درآوردن تکنولوژِی و تعهد به خدمات جهانی میان جوانان، به منظور تسهیل صورت های جدید تعهدات دیپلماتیک است.

این کارآموزهای الکترونیکی با سفارت‌ها و کنسولگری‌های خارجی برای اجرای دیپلماسی دیجیتال مرتبط هستند. دیپلماسی دیجیتال، واقعیات جهان شبکه‌ای شده ما را بازتاب می‌دهد. هدف برنامه، ارتباط میان جوانان مستعد سراسر آمریکا با ابداعات تکنولوژیکی و یافتن راه حل برای مسائل مورد مطالبه قرن 21 است.

"جاناتان کاستاندا" از دانشجویان دانشکده وایت‌هد که دانش کمی هم در مورد مطالعات آمریکای لاتین دارد، با سفارت ایالات متحده در کاراکاس در ونزوئلا در ارتباط است.

جاناتان تاکید می‌کند: «این یک فرصت بزرگ برای مشارکت در دیپلماسی عمومی است. من مشارکت خود را با جهان با استفاده از متدهای جدید سیاستمداری مناسب قرن 21 افزایش خواهم داد.»

"جونیور کتی لنینگر" نیز از دوره انترن الکترونیکی خود با سفارت ایالات متحده در کیگالی رواندا همکاری داشته است. او با بخش تجاری و اقتصادی سفارت برای ایجاد یک باشگاه مجازی مرتبط با رهبران بخش خصوصی ایالات متحده در ارتباط است. کتی معتقد است تکنولوژی، اصلی برای اقدامات موفقیت‌آمیز NGOها، IGOها و آژانس‌های دولتی در قرن 21 خواهد بود.

"کریستیانا فوئرست"، دانشجوی دانشکده دیپلماسی با گروه سبز سفارت در سفارت ایالات متحده در سانتو دومینگو، جمهوری دومینیکن و به منظور ارتقای ابتکارات سبز رسانه‌های اجتماعی دومینیکن کار می‌کند. کریستیانا دوره انترن الکترونیک خود را با اداره امور نیم‌کره‌ای غربی وزارت خارجه ایالات متحده به اتمام رساند.

"جو مسینا"، دانشجوی دانشکده وایت‌هد با دیپلماسی عمومی کنسولگری آمریکا در یکاترینبورگ روسیه همکاری کرده است. او امیدوار است به عنوان یک سفیر فرهنگی آمریکا برای امور معاصر در روسیه خدمت کند.