Gerdab.IR | گرداب

آمارهای تکان دهنده از قاچاق زنان در آمریکا؛

چگونه 50 هزار کودک و زن در آمریکا قاچاق می شوند + نقشه

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

شبکه خبری راشا تودی نوشت: «آمریکا مدام کشورهای دیگر را به سوء استفاده جنسی از دختران و کودکان متهم می‌کند، اما در حقیقت این مسئله در ایالات متحده، روزانه بارها با آگاهی سیاستمداران قدرتمند، اتفاق می‌افتد.»

قاچاق انسان بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت سود آور است که 7 تا 10 میلیارد دلار برای قاچاقچیان سود دارد و کشورهای مقصد قاچاق، آمریکا و اروپای غربی هستند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، قاچاق بین المللی زنان، دختران و حتی پسران، یکی از بزرگترین بحران‌های حقوق بشر در عصر کنونی است. قاچاق انسان بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، بزرگترین صنعت غیرقانونی در جهان است. سازمان ملل تخمین زده است که قاچاق انسان سالانه 7 تا 10 میلیارد دلار برای قاچاقچیان سود دارد.

تجاوز به عنف زنان از مصادیق بارز جنایت و خشونت علیه زنان است که در برخی از گزارش های سالانه مجامع بین المللی منعکس شده و این گزارش ها حاکی از اعمال خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهای اروپایی و آمریکا است.

به گزارش RAINN، بزرگترین سازمان ضد خشونت جنسی  در آمریکا از هر شش زن یک زن مورد تجاوز قرار گرفته است. نکته حایز اهمیت این است که 60% از این خشونت علیه زنان به پلیس گزارش نمی شود و در این آمار قرار نگرفته است.

بنا به گزراش این سازمان، 248300 زن، تنها در سال 2007 قربانی خشونت جنسی و تجاوز به عنف ثبت شده در آمریکا قرار گرفته اند.
 


بنا بر گزارش سازمان ملل با عنوان قاچاق انسان که از سوی  دفتر مواد مخدر و جرائم این سازمان منتشر شده است، نزدیک به 80% این قاچاق زنان، صرفا برای بهره کشی جنسی بوده است. این آمار تنها قربانیان گزارش شده از سوی کشورهای مبدا را در بر می گیرد.

ضمن اینکه این گزارش از افزایش روز افزون میزان قاچاق زنان در آمریکا و کشورهای اروپای غربی پرده برمی دارد. مقصد نهایی بیشترین قربانیان قاچاق زن، آمریکا و کشورهای اروپای غربی از جمله ایتالیا، آلمان ، فرانسه و انگلیس است.

نقشه زیر که از سوی پروژه حمایتی دانشگاه جونز هاپکینز تهیه شده، حجم قاچاق زنان و کودکان را به آمریکا نشان می دهد.



گروهی از کارشناسان با توجه به رشد این صنعت غیرانسانی که نتیجه سودآوری بالا، نیاز به سرمایه گذاری کم و مجازات‌های سبک است، پیش بینی می کنند که در دهه های آینده این صنعت غیرقانونی از قاچاق مواد مخدر پیشی گیرد.

قاچاقچیان قربانیان خود را عمدتاً از کشورهای در حال توسعه که در آن فقر شایع است با زور یا اغوا به چنگ می آورند. بیشتر این قربانیان جوان بوده و بین 8 تا 18 سال سن دارند. بعضی از آنان نیز تنها چهار تا پنج سال سن دارند.

سالانه بیش از 50 هزار نفر به آمریکا قاچاق می شوند که اکثرشان برای کار در خانه‌های فساد فروخته می شوند.

این استثمار به ملیت، قومیت، مذهب و جایگاه اجتماعی و اقتصادی خاصی محدود نمی‌شود.

نکته حائز اهمیت آن است که نظامیان، تاجران، مهاجران، توریست‌ها و مشترکین پورنوگرافی اینترنتی کشورهای ثروتمند با پرداخت پول‌های کلان برای استفاده از بردگان جنسی باعث رونق بخشیدن این صنعت غیرقانونی برای قاچاقچیان می شوند.

راشاتودی: قاچاق جنسی، کودکان را در واشنگتن تهدید می‌کند.
شبکه خبری راشا تودی نیز، وضعیت قاچاق جنسی، را در امریکا وخیم گزارش کرد.

راشا تودی گفت: «آمریکا مدام کشورهای دیگر را به سوء استفاده جنسی از دختران و کودکان متهم می‌کند، اما در حقیقت این مسئله در ایالات متحده، روزانه بارها با آگاهی سیاستمداران قدرتمند، اتفاق می‌افتد

قاچاق خردسالان، حتی در ایالات متحده، یک منبع درآمد بزرگ به حساب می‌آید. در میان جرائم سازمان یافته در آمریکا، این موضوع سومین عامل سودآور محسوب می‌شود. کودکان و نوجوانان آمریکایی اغلب در مکان‌های عمومی مثل بازار، مراکز تفریحی، تئاتر و حتی در مدارس استخدام می‌شوند.

"خانه کورتنی"، یک سازمان غیرانتفاعی است که به زنان و دخترانی که قربانی قاچاق انسان یا جنسی شده‌اند، کمک می‌کند. "تینا فرانت"، موسس و مدیر عامل این سازمان می‌گوید که بسیاری از افراد در آمریکا بر این باورند که قوانین متعددی برای قاچاق کودکان وجود دارد، در حالیکه چنین موضوعی حقیقت ندارد. در بسیاری از موارد، کودکان تاوان اعمالی را می‌دهند که قادر به موافقت یا فرار از آن نبوده‌اند.

فرانت که خود یکی از قربانیان قاچاق جنسی است، می گوید: «این نوع تجارت در آمریکا تازگی نداشته و بیش از پنجاه سال سابقه دارد.»

وی گفت:« این جنایت همیشه تحت کنترل بوده، اما از بین نرفته و تنها بزرگ‌تر شده است.»

افراد مختلفی اعم از لابی‌گرها، تجار و حتی اعضای کنگره در این تجارت شرکت می‌کنند.

در حال حاضر این قوانین وجود ندارند و بچه‌ها و بزرگسالان قربانی آزار جنسی، از سوی نظام نادیده گرفته شده و جزء فاحشه‌ها به حساب می‌آیند.