Gerdab.IR | گرداب

5 کشته در یورش نیروهای امنیتی در منامه

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹

نیروهای بحرینی و عربستانی در حملات صبح امروز که با پشتیبانی تانک‌ها انجام شد، به سمت مردم در میدان اللولو منامه گاز اشک آور و گلوله های جنگی شلیک کردند.

در یورش مشترک صبح امروز نیروهای امنیتی بحرینی و نیروهای اشغالگر عربستانی به تجمع کنندگان در میدان اللؤلؤ منامه پایتخت بحرین پنج نفر کشته شدند.

به گزارش گرداب به نقل از منابع خبری، در این حملات صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند. در درگیری‌های خونین دیروز هم پنج بحرینی کشته و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

نیروهای بحرینی و عربستانی در حملات صبح امروز که با پشتیبانی تانک‌ها انجام شد، به سمت مردم در میدان اللولو منامه گاز اشک آور و گلوله های جنگی شلیک کردند.

 استفاده گسترده از گاز اشک آور در حمله به مردم باعث مشکلات تنفسی شمار زیادی از تظاهرکنندگان شده است.

نیروهای اشغالگر سعودی در ادامه حملات خود به مردم بحرین با حمله به بیمارستان بین المللی منامه به سوی مجروحان گاز اشک آور شلیک کردند و آنها را با گلوله های پلاستیکی هدف قرار دادند.

همچنین نیروهای اشغالگر سعودی و بحرینی از بامداد امروز با محاصره بیمارستان سلمانیه در منامه، از ورود مجروحان به این بیمارستان جلوگیری کردند.

به گزارش منابع خبری نیروهای عربستانی و بحرینی چادرهای تجمع کنندگان را در میدان اللؤلؤ آتش زدند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، نیروهای ارتش عربستان سعودی منطقه الدیه بحرین را گلوله باران کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار نیروهای امنیتی بحرین در روستای القدم نزدیک منامه به طرف هر کسی که از خانه اش خارج شود، تیراندازی می کنند.

درگیری‌های شدیدی هم بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی بحرین در منطقه "جد حفص" رخ داد.

منابع بحرینی همچنین از یورش نیروهای امنیتی به ستره خبر دادند. ورودی‌های منطقه الستره در بحرین بسته شده است و بالگردهای آپاچی به روی هر جنبده‌ای تیراندازی می کنند.

هفت جنگنده هم همزمان در حال پرواز بر فراز شهر منامه هستند.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم گزارش داد، مقامات بحرینی برق بخش‌هایی از منامه پایتخت این کشور را قطع کردند.

مساجد در این منطقه با گفتن تکبیر مردم را به جهاد دعوت می کنند.

خبرگزاری رویتر نیز به نقل از شاهدان در بحرین از شنیده شدن چند انفجار در منامه خبر داد.