Gerdab.IR | گرداب

واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت کشیش آمریکایی

تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۰

حزب الله لبنان و سازمان کنفرانس اسلامی با صدور بیانیه‌هایی اقدام موهن کشیش کلیسای فلوریدا در سوزاندن یک نسخه از قرآن را محکوم کرده و خواهان توقف چنین اقداماتی شدند.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، حزب الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد:‌ مسئولیت چنین جنایتی متوجه دولت آمریکا است. کسانی که این جنایت را انجام دادند به پروژه‌های استکباری آمریکا برای ایجاد درگیری و شکاف خدمت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسلمانان و مسیحیان با تعامل و همکاری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. تمام نهادهای دینی و مذهبی باید نسبت به این اقدامات که در راستای منافع برخی کشورها برای ایجاد فتنه در جهان صورت می‌گیرد، هوشیار باشند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: این جنایت به عنوان بخشی از دشمنی برخی افراد نسبت به مذهب و ادیان آسمانی صورت می‌گیرد. این اقدام به مثابه درخواست برای ایجاد فتنه و درگیری و منحرف کردن افکار از درگیری‌های واقعی بین مستکبران و مستضعفان است.

از سوی دیگر اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنلفرانس اسلامی طی بیانیه‌ای نسبت به چنین اقدامی از سوی کلیسای فلوریدا ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: ما نسبت به اخبار تکان دهنده و چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ای که احساسات مذهبی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را خدشه‌دار می‌کند، شوکه شدیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جامعه بین‌المللی چنین اقداماتی را بدترین نوع افراط‌گرایی می‌داند. ما از مسلمانان در تمام جهان می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و با بررسی شرایط و ایجاد برخی اصول مانع ادامه این اقدامات شوند.

در پایان این بیانیه آمده است: از رهبران سیاسی سراسر جهان می‌خواهیم تا تدابیر لازم را برای عدم ادامه چنین اقدامات افراطی که ممکن است احساسات دینی مسلمانان را برانگیزد، اتخاذ کنند.

روز یکشنبه یک نسخه از قرآن کریم از سوی کشیش یکی از کلیساهای ایالت فلوریدا با حضور تری جونز کشیش‌ تندروی آمریکایی، سوزانده شد.