Gerdab.IR | گرداب

شناسایی هکرهای ضد آمریکایی به کمک دی.ان.ای

تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۰

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته پنتاگون (دارپا) اخیرا برنامه جدیدی به نام CINDER را منتشر ساخت. در این برنامه قرار است، تهدیدات داخلی برای سامانه‌های رایانه‌ای ارتش آمریکا از طریق بررسی رفتارهای غیرعادی افرادی که مجاز به دسترسی به آنها هستند، شناسایی شود.

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته پنتاگون (دارپا) با تحقیق در زمینه یافتن DNA دیجیتالی افراد، قصد دارد هکرها و عاملان حملات سایبری علیه آمریکا را شناسایی کند.

به گزارش گرداب به نقل از خانه شفاف سازی اطلاعات، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته پنتاگون (دارپا) اخیرا برنامه جدیدی به نام CINDER را منتشر ساخت که در این برنامه قرار است، تهدیدات داخلی برای سامانه‌های رایانه‌ای ارتش آمریکا از طریق بررسی رفتارهای غیرعادی افرادی که مجاز به دسترسی به آنها هستند، شناسایی شود.

دارپا حتی فراتر از شناسایی تهدیدات داخلی رفته و در ماه ژانویه پروژه‌ای به نام "ژنوم سایبری" (Cyber Genome) را آغاز کرده است. این پروژه بر آن است تا معادل دیجیتالی DNA یا اثر انگشت  را ایجاد کند و از این طریق بتواند به صورت غیر قابل انکار مشخص سازد که چه کسی پشت حملات سایبری قرار دارد.

مسئله تهدیدات داخلی تبدیل به مسئله‌ای بزرگ برای ارتش آمریکا  شده است.

طبق درخواست بودجه دفاعی 2012 دارپا، از کل بودجه 553 میلیارد دلاری این سازمان، نیم میلیارد دلار آن به "سرمایه‌گذاری در فناوری‌های سایبری" اختصاص داده شد. این درخواست شامل 1.3 میلیارد دلار برای آموزش تحلیل‌گران سایبری ــ ظاهرا در خارج از این سازمان ــ است.

این سازمان در این خصوص اظهار داشته است: «ایده این کار این است که دفاع سایبریِ انقلابی و فناوری‌های بازرسی تولید شود تا به وسیله آن بتوان به جمع‌آوری، شناسایی، مشخصه‌سازی و معرفی ویژگی‌ها و روابط حاصل از مصنوعات دیجیتالی دست زد.»

این "مصنوعات دیجیتالی" از طریق رایانه‌های سنتی، کمک‌های دیجیتالی اشخاص و یا سامانه‌های توزیع‌کننده اطلاعات مانند "ابر رایانه‌های" و نیز از طریق شبکه‌های باسیم و بی‌سیم یا کارت‌های ذخیره اطلاعات جمع‌آوری خواهد شد.

دارپا قصد دارد تا با این روش بتواند به هویت، اصل و نسب و منشا تحرکات دیجیتالی و کاربران پی ببرد.