Gerdab.IR | گرداب

مركز مطالعات راهبردي و بين‏ الملل آمريكا:

رزمایش اخیر ايران در دریای مدیترانه نشانه ابرقدرتی ایران بود

تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۰

مركز مطالعات راهبردي و بين‏ الملل آمريكا اذعان کرد، رزمایش اخیر نیروی دریایی ايران در درياي مديترانه نشان داد، جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت خاورميانه است و از بي‌ ثباتي در مصر و كشورهاي دیگر این منطقه مصون است.

به گزاش گرداب، این مركز در گزارش خود با هوشمندانه خواندن زمان‌ بندي مقامات کشورمان براي برگزاري اين رزمايش نوشت : اين رزمايش همزمان با انقلابات مردمي در شمال آفريقا و خاور ميانه و اعلام آمادگي كامل حزب‌ الله براي تشكيل دولت در لبنان برگزار شد.

مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا افزود: رزمايش دريايي ايران هم‏چنين نمايان‌ گر پيشرفت‌ هاي مهم اين كشور در راهبردهاي نظامي و جايگاه آن به‏ عنوان قدرت منطقه‌ اي است.

اين مرکز در گزارش خود با اشاره به رزمایش اخیر نیروی دریایی کشورمان در دریای مدیترانه آورده است، دو كشتي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران 22 فوريه 2011 در قالب رزمايشي بي‌‌ سابقه به درياي مديترانه وارد شدند که یکی از آنها موسوم به "اروند" ، حامل پرچم جمهوري اسلامي ايران، مجهز به يك رديف توپ بود و كشتي تداركاتي آن نيز كه "خارك" نام داشت، در راه سوريه در قالب آموزش كارآموزان نيروي دريايي از كانال سوئز عبور كرد.

مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل آمریکا افزود، كشتي‌ هاي ايراني از بندر "لاذقيه" در كشور سوريه و همچنين در راه برگشت به ايران در سوم مارس بار ديگر از كانال سوئز عبور كردند؛ اقدامي كه به هيچ وجه به مذاق اسرائيل خوش نيامد و ليبرمن، وزير امور خارجه اسرائیل، آن را اقدامي تحريك كننده دانست.

منبع: شبکه خبر