Gerdab.IR | گرداب

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

شوراي حقوق بشر بازيچه دست قدرتها است

تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۰

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با انتشار بيانيه‌اي عنوان كرد: شوراي حقوق بشر بازيچه دست قدرتهاي بزرگ و زدوبندهاي پشت پرده اعضاي آن است و فاقد صلاحيت بررسي مسائل حقوق بشري كشورهاست.

به گزارش گرداب، متن كامل بيانيه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به شرح زير است:

شوراي حقوق بشر سازمان ملل به‌عنوان يك ارگان بالقوه مهم و تأثيرگذار در عرصه بين‌المللي، در شرايطي عليه جمهوري اسلامي ايران قطعنامه صادر نمود كه كشورهايي مانند عربستان و بحرين که بر خلاف همه موازين بين‌المللي و اصول حقوق بشري در حال كشتار مردمي هستند كه با دست خالي و با شعارهاي سياسي درخواست‌هاي خود را مطرح مي‌نمايند، در اين شورا عضويت دارند.

واقعيت اين است كه امروز شوراي حقوق بشر يك شوراي سياسي است كه بازيچه دست قدرتهاي بزرگ و زدوبندهاي پشت پرده اعضاي آن است و فاقد صلاحيت بررسي مسائل حقوق بشري كشورهاست.

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، ضمن مردود اعلام نمودن قطعنامه اين شورا، صورتحساب آن را به نام آمريكا مي‌گذارد و آن را فاقد ارزش حقوقي مي‌داند.

انتظار از شوراي حقوق بشر سازمان ملل اين است كه به‌عنوان اولويت مهم كاري خود، به كشتار مردم مظلوم يمن و بحرين بپردازد و براي حال انسانهاي بي گناهي كه همه روزه با حمايت آمريكا كشته مي‌شوند، ارزش قائل شود و آمريكا را به‌خاطر شكنجه‌گاه‌هايش در گوانتانامو و زندانهاي سريش در اروپا محكوم كند و براي حقوق واقعي انسانها ارزش قائل شود و از آن حمايت كند.

منبع: فارس