Gerdab.IR | گرداب

هکر ایرانی کومودو: طعم سکوت در برابر استاکس‌نت را بچشید

تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۰

هکر "تاییدیه‌های امنیتی سایت کومودو" اعلام کرد که در پاسخ به اقدام غرب در جریان انتشار ویروس استاکس نت، دست به این اقدام زده است.

به گزارش گرداب، طی روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پایگاه داده یکی از تاییدکننده های تبادلات امن در اینترنت موسوم به CA هک شده است.

این هک پر سر و صدا، بلافاصله به حکومت ایران منتسب شد و رسانه‌های غربی جنجال زیادی را در این مورد به راه انداختند.

اما هکر این سایت با انتشار متنی در اینترنت و با ارائه مستندات قطعی فنی مبنی بر اینکه هک از طرف او انجام شده است انگیزه خود از این اقدام را توضیح داد.

اگر چه کارشناسان امنیت شبکه در مورد چنین ادعاهایی بسیار محتاط هستند و به راحتی آن را نمی پذیرند‌، با این وجود اعلام کرده‌اند که جزئیات کدهایی که این هکر اعلام کرده درست و قابل قبول است.

مارکو هایپونن، رئیس تیم تحقیقاتی شرکت "اف – سکیور" در فنلاند در این باره گفته است که این هکر به کدهایی از سیستم‌های داخلی کومودو دسترسی داشته است‌. اما در مورد اینکه بقیه ادعاهای وی درست است یا نه ، اطلاعاتی در دست نداریم.

این هکر ایرانی با بیان اینکه با توانایی و دانش شخصی خود به صورت مستقل به این اقدام دست زده است، توضیح داد: «چه طور است که در جریان انتشار ویروس استاکس نت هیچ گونه واکنش انتقادی نسبت به این موضوع نشان داده نشد و حتی صاحبان شرکت های فنی غربی با هماهنگی انجام شده بیش از دو سال پچ کاری باگ پرینتر استفاده شده در استاکس نت را به تاخیر انداختند، اما در جریان هک کومودو، کار به اینجا رسیده که حتی خبرنگاری از سفیر ایران در سازمان ملل در مورد این اقدام سوال کرده است.»

هکر کومودو این سوال را طرح کرد که چه طور وقتی ویروس استاکس نت با صرف بودجه میلیون دلاری و با دسترسی به انواع سیستم های اسکادا از سوی امریکا و اسرائیل ساخته شد، کسی از سفیر آنها در سازمان ملل سوال نکرد؟

این هکر همچنین پرسید: «چه طور است که دولت های غربی می توانند با تکیه بر انواع و اقسام سیستم‌های شنود ارتباطی همانند اشلون، ارتباطات اینترنتی اعم از جی‌میل، اسکایپ و‌... را شنود کنند و صدا از کسی در نیاید اما هک وی این گونه مورد انتقاد قرار گرفته است؟»

هکر 21 ساله کومودو در پایان پیام مفصل خود به فارسی گفته است: «جانم فدای رهبر.»