Gerdab.IR | گرداب

ائتلاف چند اندیشکده آمریکا برای فعالیت علیه ایران

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

اندیشکده دمکراتیک و انستیتوی سیاست مترقی به همراه چند مرکز دیگر ائتلافی با هدف برجسته سازی حقوق بشر و دموکراسی در ایران تشکیل دادند.

به گزارش گرداب، هفته نامه آتلانتیک از شکل گیری یک ائتلاف جدید برای پرونده سازی و فشار سیاسی بر ایران در حوزه حقوق بشر و دموکراسی خبر داد.

این منبع نوشت: «از آنجا که برنامه اتمی ایران همچنان به فعالیت خود ادامه داده و در حال جلو رفتن است؛ آمریکا همچنان به ایران از زاویه مسائل هسته ای نگاه می کند. اکنون با توجه به التهاب جاری در خاورمیانه ائتلافی جدید از فعالان عرصه سیاست خارجی در حال شکل گیری است که این وضعیت را تغییر خواهد داد.»

خانه آزادی (Freedom House) و انستیتوی سیاست مترقی (Progressive Policy Institute) و اندیشکده دمکراتیک به همراه چند اندیشکده دیگر و استراتژیست ها و کارشناسان سیاست خارجی، ائتلافی به وجود آورده اند که هدف آن برجسته سازی حقوق بشر و دمکراسی در ایران است.

اعضای این ائتلاف با دولت های خارجی، مقامات اطلاعاتی، دانشگاهیان و فعالان جنبش دمکراتیک ایران تماس خواهند گرفت.

 آنها نتایج گزارشهای تحقیقاتی را با هدف تغییر در چگونگی نگرش دولت اوباما و بقیه جهان به ایران و زیر بنای سیاست های جاری‌شان، منتشر خواهند کرد.

این گروه ویژه تحت عنوان "فراتر از تحریم ها: استراتژی بعدی در مورد ایران" فعالیت خواهد کرد و انتخاب این عنوان نشان می دهد که اعضای آن در جستجوی راه هایی غیر از پرونده هسته ای برای تحت فشار گذاشتن ایران از طریق دیپلماسی چند جانبه و اظهار نظرهای علنی هستند.

این ائتلاف تلاشهای خود را در قالب گزارشات و گزینه های استراتژیک به دولت اوباما ارائه خواهد داد.

منبع: مشرق