Gerdab.IR | گرداب

مایکل لدین:حمایت از مجاهدین خلق یک گاف تاریخی است

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

عضو انديشكده امریکن اینترپرایز در مقاله ای نوشت: گروهی آمریکایی در خصوص ایران، دو موضوع كنار گذاشتن تمامي اميدهاي مذاكره و حمايت از دشمنان داخلي ايران به ويژه منافقين را بررسی کرد.

به گزارش گرداب، مایکل لدین در مقاله ای که  وب سایت بنیاد دفاع از دموکراسی آن را منتشر کرد نوشت: طبق گزارش فاكس‌نيوز، گروهي از افراد باهوش و مجرب در هيئتي در واشنگتن دو مسئله را در خصوص سياست آمريكا در قبال ايران بررسي كردند؛ كنار گذاشتن تمامي اميدهاي مذاكره با دولت تهران و حمايت از دشمنان داخلي دولت ايران به ويژه منافقين كه براي مدت‌هاي بسيار زيادي در ليست سازمان‌هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا قرار داشتند.

مايكل لدين ادامه داد: من در خصوص گزارش فاكس نيوز چندان مطمئن نيستم. من با دو تن از اعضاي هيئت مذكور صحبت كردم و هر دو نفر آنها اعلام كردند كه در خصوص خارج كردن گروه مجاهدين خلق از ليست تروريستي و نه در خصوص حمايت از اين گروه بحث كردند. اين، دو مسئله كاملاً متفاوت است.

گرچه حتي از ليست خارج كردن اين گروه به عنوان يك مفهوم سياسي تلقي شود، در هر شرايط حمايت از مجاهدين خلق يك گاف تاريخي است.

وی افزود: اول آنكه، اين (منافقين) يك كيش شخصيت است، نه يك گروه مخالف طرفدار دموكراسي و ما بايد به دموكرات‌ها در ايران كمك كنيم.

دوم آنكه، اكثر ايرانيان از منافقين نفرت دارند زيرا اين گروهك در عراق مستقر شده‌اند و از جانب صدام حسين فعاليت مي‌كنند و بسياري از ايرانيان را مي‌كشند. انجام هر گونه اقدامي در جهت حمايت از منافقين به طرز احمقانه‌اي دشمني اكثريت مردم ايران و همچنين ائتلافي كه در ايران تحت پرچم جنبش سبز مبارزه مي‌كند را برمي‌انگيزد.

چندين تن از روساي هيئت در واشنگتن (در واقع شايد همگي آنها) خواستار حمايت از جنبش سبز شدند اما اين مسئله در گزارش فاكس نيوز مطرح نشد.

اين جا همان بخشي است كه بايد براي آن انرژي صرف كرد. هر اندازه كه درباره مجاهدين خلق فكر كنيد و هر اندازه كه بحث خارج كردن مجاهدين خلق از ليست سازمان‌هاي تروريستي اهميت داشته باشد، با اين‌حال صرف وقت و انرژي بسيار زياد براي منافقين كه شمار ارتش آنها هزاران يا شايد ده‌ها هزار نفر باشد، غيرسازنده است و اين در حالي است كه سبزها طرفداران زیاد دارند و صرف انرژي بر روي منافقين به جاي صرف انرژي بر روي سبزها بسيار غيرسازنده است. از مردم ايران و نه يك گروه فرعي و حاشيه‌اي حمايت كنيد.

منبع: اشراف