Gerdab.IR | گرداب

رئیس‌جمهور: خاورميانه جديد بدون رژيم صهيونيستی و آمريكا در حال شكل‌گيری است

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

رئيس جمهور ايران تصریح کرد: «همه امروز مي‌دانند كه رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد.»

به گزارش گرداب، محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور عصر دیروز و در اولين نشست خبري خود در سال 90 به گفت‌وگو با اصحاب رسانه نشست و اظهارات مهمی درباره تحولات منطقه و به ویژه وضع ایالات متحده و رئیس‌جمهور آن باراک اوباما عنوان کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در این نشست گفت:‌ «استعمار نو به دليل عدم همبستگي و نبود رهبري آگاه آمد و در دهه‌هاي اخير، با بيداري عظيم انساني و حركت توده‌ها به سمت عدالتخواهي و آزادي و كرامت انساني اين دوره نيز رو به پايان است. استعمارگران كه همان برده‌داران سابق و معدودي سرمايه‌دار بي‌فرهنگ و ضدانسانی‌اند براي نجات منافع نامشروع خود در جاي جاي جهان در حال طراحي هستند.»

 رئيس‌جمهور افزود:‌ «دولت قبلي آمريكا با هدف نجات نظام سرمايه‌داري به بهانه ساختگي 11 سپتامبر لشكر كشيد و 2 كشور بزرگ و صاحب تمدن‌هاي كهن را مورد سنگين‌ترين حملات غيرانساني خود قرار داد و فجايعي اتفاق افتاد كه روي همه جنايتكاران عالم را سفيد كرد، اما موج بيداري انسان‌ها طراحي زشت و ضدانساني آنها را نقش بر آب كرد و رئيس‌جمهور سابق آمريكا به عنوان منفورترين چهره عالم معرفي شد.»

 احمدي‌نژاد در ادامه گفت:‌ «طراحان پشت‌صحنه تصميم گرفتند چهره‌هاي سوخته را كنار بگذارند و مهره‌هاي جديدي با شعارهاي جديد به ميدان بياورند كه شعار تغيير و همراهي با ملت‌ها و دفاع از حقوق ملت‌ها سرلوحه اين مهره‌ها قرار گرفت.»

 وي تصريح كرد:‌ «خيلي زود منظور آنها از تغيير معلوم شد يعني تغيير ملت‌ها و انسان‌ها به نفع خودشان و تغيير مناسبات برآمده از بيداري انسان‌ها به نفع سرمايه‌داران بي‌فرهنگ. رئيس‌ جمهوري قبلي آمريكا بي‌پرده و عريان و با توپ و مسلسل به ميدان آمده بود اما جانشين او با شعار تغيير به ميدان آمد و در يك دست خود سلاح و در دست ديگر خود فريبكاري و رياكاري دارد.

اگر رئيس‌جمهور قبلي آمريكا نام نيكي از خود به جاي گذاشت جانشين او هم به نوايي مي‌رسد. من يقين دارم اگر او با ننگ صحنه سياست را‌ ترك كرد جانشين او ننگين‌تر و زشت‌تر اين عرصه را‌ ترك خواهد كرد، چراكه با زور و فريب به ميدان آمده است. امروز روز بيداري ملت‌هاست و همه بايد هوشيار باشيم. آنها مي‌خواهند مطالبات مردم را به نفع خود مصادره كنند و مي‌خواهند نظام سرمايه‌داري را با تغيير مهره‌ها حفظ كنند.»

وي گفت:‌ «مشكل، مديريت حاكم بر جهان است. آنها با خيزش‌هاي مردم چه مي‌كنند؟ برخوردهاي چندگانه نقاب فريب را از چهره آنها دريده است. آنها آمده‌اند تا استعمارگران را از چنگال عدالتخواهي ملت‌ها نجات دهند اما نخواهند توانست. اين دور آخر است و آنها نخواهند توانست و به لطف خدا ملت‌ها پيروز مي‌شوند و بساط ظلم و ستم از جهان برچيده مي‌شود. »


زندان‌های قرون وسطی
احمدي‌نژاد همچنين در جواب سوال خبرنگار خبرگزاري زنان درباره وضعيت زن ايراني شكنجه شده در زندان‌های آمريكا با نام شهرزاد ميرقلي‌خان و برنامه‌هاي دولت ايران درباره آزادي او گفت: «نمايندگان ما در آمريكا به دنبال پيگيري اين موضوع هستند و به لحاظ حقوقي حمايت‌هاي لازم را خواهند كرد.»

 وي با بيان اينكه زندان‌های آمريكا شرايط سخت و فجيعي دارند و نقطه‌‌هاي فراموش شده و تاريك‌خانه‌اند، افزود: «5.3 ميليون انسان در زندان‌های آمريكا در شرايط سخت زندگي مي‌كنند و در سفري كه به آمريكا داشتيم به ما مراجعه كردند كه وقتي شرايط را تشريح كردند انسان ياد زندان‌های قرون وسطي مي‌افتاد.»

 رئيس‌جمهور افزود: «درباره همه ايرانيان از جمله خانم ميرقلي‌خان پيگيري‌هاي لازم را مي‌كنيم تا با توجه به حقوقي كه دارند آزاد شوند

بیداری ملت‌ها آغاز شده است
احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر نبیل‌العربی، وزیر خارجه مصر مبنی بر تمایل برای ارتباط با ایران نیز گفت: «ما هميشه علاقه‌مند به رابطه با همه‌ دولت‌ها به‌ جز يك دولت و آن هم رژيم صهيونيستي بوده‌ايم. امروز نيز علاقه‌مند به رابطه با همه‌ دولت‌ها و ملت‌ها به ویژه مصر هستيم و اميدواريم تحولاتي اتفاق افتد و البته اعتقاد داريم چشم‌انداز آينده بسيار روشن است؛ چراكه موج اصلي بيداري ملت‌ها شروع شده است كه در نتيجه‌ آن همه‌ قالب‌هاي مصنوعي كه بين ملت‌ها فاصله ايجاد مي‌كند، خواهد شكست. روابط بين ملت‌ها شرط ندارد، ملت‌ها بايد با هم ارتباط داشته باشند، همكاري كنند و كارها را جلو ببرند.»

رژيم صهيونيستي در آستانه فروپاشی است
احمدی‌نژاد در ادامه به دخالت‌های آمریکا در منطقه اشاره کرد و با بيان اينكه دخالت آمريكا و همكارانش در منطقه ما در ادامه سياست‌هاي قبلي است، تصریح کرد: «آنها آمده‌اند كه اولا نظام سرمايه‌داري و ثانيا رژيم صهيونيستي را كه در آستانه فروپاشي است نجات دهند. همه امروز مي‌دانند كه رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد و همه ملت‌هاي منطقه به اتفاق عليه اين رژيم و در جهت آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي توافق دارند. رژيم صهيونيستي پايگاه تاريخي استعمارگران در قلب مهم‌ترين منطقه جهان است.

 در يكصد سال اخير هر کسی اراده كرده تا در جهان حاكم شود اعمال اين اراده او از مسير تسلط بر خاورميانه گذشته است در اين راستا سعي شده است تا براي رژيم صهيونيستي در منطقه ما يك پايگاه محكم ايجاد كنند كه بتواند به واسطه تسلط بر خاورميانه بر دنيا حاكم شود، اما با وقوع انقلاب اسلامي اين طراحي شيطاني به هم خورد و رژيم صهيونيستي بعد از 30 سال فلسفه وجودي خود را از دست داده است. در اين راستا دولت‌ها و ملت‌ها بايد هوشيار باشند و بدانند آنها در گرهي كه مي‌توان با دست باز كرد مي‌خواهند عمدا دندان را وارد كنند و شرايط را طوري مهيا كنند تا مردم سركوب شوند.

علت برخوردهاي دوگانه فقط و فقط حفظ رژيم صهيونيستي است، بنابراين همه بايد هوشيار باشند البته متاسفانه برخي ناهوشياري كردند و در اين بين من يكشنبه شب طي صحبت با دبيركل سازمان ملل به او گفتم چرا شوراي امنيت در امور ملت‌ها دخالت مي‌كند و قطعنامه مي‌دهد اگرچه ظاهر قطعنامه اجازه فعاليت نظامي را نداده است، اما بايد دانست كه به هر ترتيب برخورد با مردم محكوم است و ما از روز اول برخورد با مردم و مطالبات آنها را محكوم كرديم و از دولت‌ها خواستيم كه با گفت‌وگو خواسته ملتشان را برآورده كنند.»

به گزارش خبرگزاري‌ها، رئیس‌جمهور در ادامه اين نشست خبري، در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره بيانيه‌ اخير شوراي همكاري خليج فارس و پاسخ ايران به اين بيانيه گفت: «ما براي اين بيانيه ارزشي قائل نيستيم.»

 وي اضافه كرد: «بسيار روشن است كه اين مصوبات تحت فشارهاي سياسي آمريكا و متحدانش به تصويب مي‌رسد. روابط ما با ملت‌ها و دولت‌ها خوب است. البته به برخي دولت‌ها هم بايد بگويم كه يك دوره تحت فشار آمريكا و متحدانش با ايران مخالفت‌هايي كردند، ولي ما دست دوستي دراز كرديم. آمريكايي‌ها براي نجات رژيم صهيونيستي نيازمند ايجاد تفرقه ميان ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه هستند و بر اين اساس به دنبال ايجاد درگيري بين ملت‌ها و دولت‌ها هستند.»

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاري از چين درباره تحولات منطقه از رئیس‌جمهور پرسشي را مطرح كرد و گفت با توجه به برخي تحليل‌ها به نظر مي‌رسد كه تحولات منطقه به نفع ايران باشد، نظر شما در اين‌باره چيست؟ احمدي‌نژاد با خنده اظهار كرد:‌ «همه چيز به نفع ايران است.»

رئیس‌جمهور افزود:‌ «هر تحول انساني در جهان به نفع همه است. بيداري انساني به نفع همه است. البته ما از اینکه امروز درگيري و كشتار است ناراحت هستيم. ما همه توان خود را به كار گرفته و مي‌گيريم كه درگيري و كشتار نباشد.»

منبع: وطن امروز