Gerdab.IR | گرداب

علي رغم مخالفت آمريكا؛

ارتش عراق به تروريست‌ها‌ی پادگان اشرف حمله كرد

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

بامداد روز جمعه ارتش عراق در راستاي اجراي تصميمات دولت و مفاد قانون اساسي اين كشور به اردوگاه گروهك تروريستي منافقين موسوم به اردوگاه اشرف حمله كرد.

به گزارش گرداب، پيش از اين نيز بارها مقامات ارشد دولت عراق خطاب به اين گروهك تروريستي هشدار داده بودند كه حضور آنها در عراق برخلاف قانون اساسي اين كشور است.

مردم عراق هم در ماههاي اخير با برگزاري تجمعات اعتراض آميز در مقابل اردوگاه اشرف، خواهان خروج منافقين از خاك كشورشان شده بودند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بعقوبه، يك مقام امنيتي عراق روز جمعه به تشريح جزئيات اين اقدام پرداخت.

"حسن التميمي" از ارتش عراق در بعقوبه مركز استان دياله در مركز اين كشور، با بيان اينكه حمله به اردوگاه اشرف در ساعت 40/4 صبح روز جمعه به وقت محلي آغاز شد اعلام كرد: «نيروهاي مسلح با افراد سنگ پران در اردوگاه اشرف متعلق به گروهك تروريستي منافقين درگير شدند.»

وي گفت: «درگيري ها در پي موضع گيري ارتش در يك گورستان در داخل اردوگاه اشرف روي داد.»

اين مقام نظامي عراق اعلام كرد كه در پي حمله به نيروگاه اشرف، 3 عضو گروهك منافقين كشته و 14 نفر ديگر زخمي شدند. همچنين به گفته وي، 6 نفر از سربازان ارتش عراق نيز در اين درگيري ها زخمي شدند.

از سوي ديگر؛ "شهريار كيا" از اعضاي گروهك تروريستي منافقين با هدف مظلوم نمايي و بزرگ نمايي تعداد كشته هاي اردوگاه اشرف در جريان اين درگيري ها را 25 نفر اعلام كرد.

در همين زمينه، پس از حمله ارتش عراق به اردوگاه اشرف، مريم رجوي سركرده گروهك منافقين بار ديگر دست به دامان آمريكا شد و در نامه اي به هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا از وي خواست به اقدام فوري براي جلوگيري از آنچه كه آن را فاجعه انساني در اردوگاه اشرف ناميد مبادرت كند.

در همين حال، رابرت گيتس وزير جنگ آمريكا كه به عراق سفر كرده است ديروز در واكنش به گزارشهاي انتشار يافته پيرامون حمله ارتش عراق به اردوگاه اشرف تصريح كرد: «درگيري هاي ارتش عراق با مخالفان ايراني من را بسيار نگران كرده است

گيتس همچنين خواستار خويشتن داري نيروهاي عراقي شد!

در حالي كه آمريكا ادعا مي كند نام منافقين را در فهرست گروههاي تروريستي قرار داده اعضاي اين گروه در لابي هاي دولت و كنگره در آمريكا آزادانه رفت و آمد دارند. اخيرا و در پي خارج شدن نام اين گروهك از فهرست گروههاي تروريستي در اروپا، در آمريكا هم زمزمه هايي در اين باره به گوش مي رسد.

گروهك منافقين نقش مهمي در انجام عمليات تروريستي و اطلاعاتي عليه ايران و همچنين تغذيه سران فتنه در جريان فتنه 88 داشته است.

منبع: کیهان