Gerdab.IR | گرداب

تظاهرات عمومی در آمریکا علیه جنگ طلبی کاخ سفید

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

هزاران فعال صلح، کارگری و حقوق مدنی با برگزاری راهپیمایی در نیویورک همبستگی خود را با مسلمانان ابراز داشته و خواستار پایان دادن به جنگ‌های آمریکا شدند.

به گزارش گرداب به نقل از پرس تی وی راهپیمایان از واشنگتن خواستند از پول مالیات برای اشتغال‌زایی استفاده کند تا اقتصاد متزلزل این کشور را بهبود یابد.

یکی از تظاهر کنندگان به خبرنگار پرس تی وی گفت : «من از حکومت سیاستمداران آمریکایی و تلاش آنها برای درگیر کردن این کشور در جنگ خسته شده ام. آنها مالیات خود را نمی پردازند در حالی که ما رنج می بریم.»

پرس تی وی افزود : «بیش از پانصد سازمان از جوامع مختلف در سراسر آمریکا در این راهپیمایی شرکت داشتند. آنها همچنین خواستار پایان آزار و اذیت مهاجران مسلمان و رنگین پوست به دست دولت آمریکا شدند.»

تعداد راهپیمایان که از قیامهای خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکا، به خصوص ویسکانسین و اوهایو، الهام گرفته بودند، به هزاران نفر می‌رسید. آنها خواستار برقراری مجدد صلح و مردم سالاری بودند.

یکی از راهپیمایان در بیانیه ای که در حضور جمعیت قرائت کرد اظهار داشت ما با مردم مصر، یمن و فلسطین ابراز همبستگی می کنیم. ما همه یکصدا مخالفت خود را با جنگ‌های عراق، افغانستان و پاکستان اعلام می کنیم. ما خود را در کنار پنج میلیون نفر لیبیایی می بینیم که در اولین روزهای اقدام نظامی بشر دوستانه مورد حمله قرار گرفتند.

راهپیمایان تاکید کردند اکنون وقت آن است که کاخ سفید از حمایت خود از اشغال فلسطین و جنگ اخیر در لیبی دست بردارد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: «بسیاری از دوستان درباره لیبی سر در گم هستند. باید بگویم این مناقشه همانند جنگ‌های عراق، افغانستان یک جنگ امپریالیستی است و هیچ نکته مبهمی درباره لیبی وجود ندارد. جنگ لیبی یک جنگ امپریالیستی است.»

یکی دیگر از راهپیمایان اظهار داشت: «ما خواستار قهرمان بازی از جانب آمریکا نیستیم. متوقف کردن همدستی در جنایت در راستای نزاکت حقوق انسانی و یک وظیفه اخلاقی است و آمریکا باید این کار را بکند.»

پرس تی وی افزود یکی از اهداف این راهپیمایی، ایجاد اتحاد بین جنبش ضد جنگ و جامعه مسلمانان بود. از دیگر اهداف این رویداد، ابراز مخالفت با اسلام هراسی بود که بهانه ای برای جنگ شده و به جامعه مسلمانان در آمریکا لطمه زده است.

منبع: واحد مرکزی خبر