Gerdab.IR | گرداب

گزارشی از نقض شديد حقوق بشر در آمريکا

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

دفتر اطلاع رسانی شورای امور دولتی دولت مرکزی چین روز یکشنبه با انتشار گزارشی از نقض شدید حقوق مدنی و سیاسی شهروندان آمریکایی از سوی دولت این کشور در سال 2010 خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری شین هوا، دفتر اطلاع رسانی شورای امور دولتی دولت مرکزی چین اعلام کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی نهاد موسوم به اتحادیه آزادی های مدنی آمريکا در ماه سپتامبر سال 2010، بیش از شش هزار و 600 مسافر آمریکایی از اول ماه اکتبر سال 2008 تا دوم ماه ژوئن سال 2010 از سوی سامانه الکترونیکی دستگاه اطلاعاتی آمریکا تحت نظر گرفته شده اند.

این گزارش همچنین تصریح کرد: اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در ماه اکتبر سال 2010 در فرودگاه های این کشور از مسافران خواسته است از برابر دستگاه های اسکنر کامل بدنی عبور کنند و به دلایل مذهبی از این کار امتناع نکنند.

این گزارش در ادامه افزود: افراط در خشونت و شکنجه برای گرفتن اعتراف از مهم ترین شیوه های نیروهای پلیس آمریکا است و محکومیت های توجیه ناپذیر در این کشور بسیار اتفاق می افتد.

این دفتر اطلاع رسانی همچنین اعلام کرد: از هر پنج آمریکایی یک نفر قربانی خشونت است.
این گزارش تصریح کرد: بالاترین نرخ جرائم خشونت بار در آمریکا ثبت شده و در این کشور از جان، دارایی و امنیت شخصی مردم به خوبی محافظت نمی شود.

این گزارش افزود: در سال 2009 در آمریکا چهار میلیون و 300 هزار مورد جرم خشونت آمیز، 15 میلیون و 600 هزار مورد جرائم علیه دارایی های افراد و 133 هزار مورد دزدی علیه قربانیانی که دوازده ساله و بالای دوازده سال بوده اند، ثبت شده است.

این گزارش در پایان اعلام کرد: آمریکا بالاترین میزان شهروندانی را که اسلحه گرم دارند و بالاترین نرخ جرائم با استفاده از اسلحه گرم را به خود اختصاص داده است و دولت این کشور در خصوص کنترل سلاح گرم با چشم پوشی رفتار می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران