Gerdab.IR | گرداب

تلاش مشترک ریاض و تل آویو برای ضربه زدن به سوریه

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

دستگیری اعضای یک گروه مسلح در دمشق پایتخت سوریه، ابعاد تازه‌ای از تلاش‌های مشترک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را برای ضربه زدن به سوریه آشکار کرد.

به گزارش گرداب شبکه العالم اعلام کرد: نیروهای امنیتی سوریه اعضای این  گروه مسلح را در خانه ای تیمی که یک تبعه عربستان دو  ماه پیش اجاره کرده بود‌، به دام انداختند.

منابع موثق اعلام کردند‌: تحقیقات نشان می‌دهد که این خانه محلی برای چاپ و تکثیر مطالب فتنه انگیز و اختفای قاتلان شهروندان در تظاهرات برخی مناطق سوریه در روز جمعه گذشته بود.

ناظران سیاسی در دمشق با استناد به این رویداد‌، صحت مطلبی را که سایت اینترنتی شبکه خبری العالم چند هفته پیش منتشر کرده بود‌، تأیید می‌کنند.

یکی از موضوع های این مطلب "تلاش گروه های تبلیغاتی مخرب وابسته به بندر بن سلطان برای مرتبط کردن مسئولان نزدیک بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به همه وقایع این کشور" است.

گروه‌های تبلیغاتی وابسته به بندر بن سلطان، شاهزاده سعودی از اولین روز آغاز اعتراضات سوریه برای تخریب وجهه اقتصاددانی به نام "رامی مخلوف" تلاش کردند؛ در حالی که همه می دانند رامی مخلوف برای اجرای طرح های "گسترش سرمایه گذاری ها و تأمین فرصت های کاری برای جوانان محصل" ده‌ها میلیارد دلار از سرمایه‌های سرمایه گذاران خارجی و سوری‌های مقیم خارج را وارد سوریه کرد.

به عقیده کارشناسان سوری، هدف از توجه گروه‌های تبلیغاتی برای ترور شخصیت مخلوف‌، کم رنگ و بی ارزش جلوه دادن دستاوردهای اقتصادی بشار اسد است.

گروه های هدایت شده از سوی عربستان سپس به تخریب وجهه یک مقام نظامی نزدیک به بشار اسد پرداختند و او را عامل مصدومیت حاضران در تظاهرات مناطق مختلف سوریه معرفی کردند.

وظیفه این مقام لشکری که یکی از فرماندهان لشکر چهارم به شمار می‌آید‌، آماده کردن نیروهای نظامی تحت فرمان برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل به دمشق و مناطق اطراف آن است.

شایعات‌، مطالب و فیلم های ویدئویی جعلی دیگری نیز برای تخریب وجهه سرهنگ "حافظ مخلوف" یکی دیگر از فرماندهان امنیتی سوریه به جریان افتاد.

وظیفه سرهنگ حافظ مخلوف مبارزه با تروریسم‌، فساد و جاسوسان اسرائیلی است و در همین سمت در سال های گذشته ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم اسرائیل را کشف و خنثی کرد‌.

بندر بن سلطان که اکنون همپیمانی اوبا صهیونیست‌ها بیش از پیش آشکار شده است‌، به گروه های تبلیغاتی و مخرب خود دستور داد‌، سرهنگ مخلوف را مرتبط با درگیری‌های مناطق مهم سوریه نشان دهند تا بدین ترتیب بشار اسد را برای برکنار کردن او و سایر مقام های بسیار نزدیک خود زیر فشار بگذارد.

ناظران سیاسی می‌گویند که عوامل بندر بن سلطان تلاش خود را روی مسئله فرقه ها متمرکز کرده‌اند در حالی که افکار عمومی سوریه این مسئله را نمی پسندند.