Gerdab.IR | گرداب

سناريوی جديد بنگاه‌های تبليغی غرب در مواجهه با بيداری اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

فضاسازي گسترده رسانه هاي بيگانه در قبال تحولات سياسي در كشور سوريه به عنوان يكي از كشورهاي نزديك به ايران، يكي از سمت گيري‌هاي هماهنگ محافل تبليغي بيگانه از جمله بي بي سي بود.

خيزش‌هاي انقلابي منطقه، محافل سياسي غرب را به طراحي سناريويي واداشته تا از راه انتشار گزارش‌های كذب و شايعات به فكر راهكاري باشند.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اين ميان رسانه هاي بيگانه به خصوص صداي آمريكا نقش سياسي ايران در منطقه را بيشتر مورد توجه قرار داده است.

سفر بنيامين نتانياهو به آلمان و مواضع مشترك صدر اعظم آلمان و نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره افزايش برتري ايران در منطقه از يك سو و اظهارات مشابه وزير دفاع آمريكا در سفر به عربستان از سوي ديگر اين موضوع را كاملأ آشكار مي كند.

فضاسازي گسترده رسانه هاي بيگانه در قبال تحولات سياسي در كشور سوريه به عنوان يكي از كشورهاي نزديك به ايران در طول هفته گذشته، يكي از سمت گيري‌هاي هماهنگ محافل تبليغي بيگانه از جمله بي‌بي‌سي بود.

همزمان در دو روز گذشته نشانه هاي ديگري از پيگيري اين سناريو با بهره گيري از تنش در مناسبات سياسي ايران با كشور كويت آشكار شد.

از سوي ديگر، سناريوی كارآمدنمايي تحريم‌ها بر اوضاع اقتصادي ايران، در كنار رويكرد تبليغي فوق در محافل سياسي غربي مدنظر قرار گرفته و آنها از اين منظر "محكوم به شكست" شده، همچنان مي كوشند تا روند تحولات را بر پايه استراتژي فشار به پيش ببرند، اما همچنان در اين راه ناكام مي مانند.