Gerdab.IR | گرداب

تظاهرات هزاران نفری در سراسر آمريكا عليه سياست‌های اوباما

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

اين تظاهرات كه پس از ويسكانسين به سراسر ايالات آمريكا گسترش يافت، به دنبال تصويب طرح بودجه آتي آمريكا در مجلس نمايندگان اين كشور برگزار شد.

هزاران نفر از مردم سراسر آمريكا در اعتراض به سياست‌هاي كاخ‌سفيد به ويژه در تصويب كاهش بودجه شديد در بخش‌هاي خدماتي تظاهرات گسترده‌اي را بر پا كردند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري فرانسه، همزمان با شدت گرفتن مباحثات در خصوص كاهش بودجه شديد در واشنگتن، هزاران نفر از مردم آمريكا در سراسر اين كشور روز گذشته به خيابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به اقدامات اخير كاخ‌سفيد و هزينه‌هاي سنگين دولت آمريكا اعلام كنند.

بنا بر اين گزارش، اين تظاهرات گسترده كه در سراسر آمريكا برگزار شد، با تجمع صدها نفري مردم در مديسون ويسكانسين آغاز شد. "سارا پيلين"، كانديداي معاونت رئيس‌جمهوري آمريكا در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2008 نيز در ميان جمعيت تظاهرات‌كننده در مديسون حضور يافت و درباره نگراني شديد محافظه‌كاران در خصوص بدهي‌هاي دولت آمريكا و به چالش كشاندن كاخ سفيد در سال آينده سخن گفت.

"اوباما، ما را در سال 2010 ناديده گرفتي، اما نمي‌تواني اين كار را در سال 2012 نيز تكرار كني" و همچنين "آقاي رئيس‌جمهور بازي شروع شده است"، جملاتي بودند كه پيلين در سخنراني خود در ميان جمعيت معترض به كاهش بودجه شديد و هزينه‌هاي هنگفت دولتي به زبان مي‌آورد.

اين تظاهرات كه پس از ويسكانسين به سراسر ايالات آمريكا گسترش يافت، به دنبال تصويب طرح بودجه آتي آمريكا در مجلس نمايندگان اين كشور كه شامل كاهش شديد بودجه در بخش‌هاي خدماتي از جمله برنامه‌هاي خدمات درماني، بهداشت و پزشكي است، برگزار شد.

منبع: فارس