Gerdab.IR | گرداب

سايت سفارت انگليس رسانه‌ ضد انقلاب

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰

انگليس كه در اغتشاشات اخير پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران آشكارا در امور داخلي كشورمان دخالت كرده، اكنون از زنداني كردن رهبران اپوزيسيون، انتقاد مي‌كند.

سفارت انگليس در تهران كه در حال حاضر سفير نيز ندارد، از مدت‌ها پيش با درج مطالبي عليه جمهوري اسلامي ايران به يك رسانه‌ ضد انقلاب تبديل شده است.

به گزارش گرداب به نقل از جام جم، سفارت انگليس در اقدامي نامتعارف و خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران اسامي مقامات كشورمان كه به نقض حقوق بشر متهم شده‌اند را با عكس آنها منتشر كرد.

در حالي كه انگليس حقوق مسلمانان اين كشور را رعايت نمي‌كند و بانوان محجبه در اين كشور مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند، از وضع تحريم مقامات كشورمان حمايت مي‌كند.

چند روز پيش يك دختر دانشجوي ايراني در انگليس به خاطر رعايت حجاب در اين كشور مورد حمله 4 دختر انگليسي قرار گرفت و مجروح شد.

اين دانشجوي ايراني هنگامي كه در مقابل اين 4 دختر افراطي مقاومت كرد مورد ضرب و شتم واقع شد.

دولت انگليس با حمايت از اينگونه گروه‌هاي افراطي سعي دارد تا عرصه را بر مسلمانان اين كشور تنگ كند.

پس از اين اقدام وحشيانه‌ 4 دختر انگليسي، مقامات اين كشور هيچ واكنشي از خود نشان ندادند.

سايت سفارت انگليس سخنان "ويليام هيگ"، وزير امور خارجه اين كشور در شوراي امور خارجه در لوكزامبورگ را درباره تحريم مقامات كشورمان درج كرده است.

وي در سخنان خود مدعي شده است: «امروز با اتحاديه اروپا به دليل سابقه بد حقوق بشر در ايران بر تحريم و اقدامات محدود كننده عليه اين كشور به توافق رسيده‌ايم. به نظر مي رسد ايران بر اين باور است كه با تمام تغييراتي كه در حال وقوع در خاورميانه است، آنها مي توانند وضعيت حقوق بشر در كشور خود را كه حتي بدتر از پيش است، پنهان كنند.»

انگليس كه در اغتشاشات اخير پس از انتخابات رياست جمهوري در ايران آشكارا در امور داخلي كشورمان دخالت كرد و حتي سفارت اين كشور از آشوب طلبان حمايت كرده، اكنون از زنداني كردن رهبران اپوزيسيون، انتقاد مي‌كند.

وزير خارجه انگليس در سخنان خود تحريم 32 مقام كشورمان را حمايت از مردم ايران در احقاق حقوق خود مي‌داند.

اين در حالي است كه مردم ايران از انگليس به خاطر دخالت‌ها و توطئه‌هايي كه سالها است عليه مردم و جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهد، متنفر هستند و نسبت به اين كشور ذهنيت مثبتي ندارند.

مجلس شوراي اسلامي پس از دخالت‌هاي دولت انگليس و سفارت اين كشور در تهران در جريان انتخابات رياست جمهوري طرح قطع رابطه با انگليس را مطرح كرد، اما اين طرح همچنان در دستور كار است و اگر اين طرح به تصويب مي‌رسيد و پاسخ قاطعي به دولت انگليس داده مي‌شد، ديگر شاهد اينگونه رفتارهاي سفارت انگليس در تهران نبوديم.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به خاطر ادامه اقدامات دولت انگليس و سفارت اين كشور در تهران عليه جمهوري اسلامي ايران بايد اين طرح را با فوريت به صحن مجلس بياورند و با تصويب آن پاسخ قاطعي به دولتمردان انگليس بدهند.