Gerdab.IR | گرداب

كشف انبارهاي سلاح‌هاي گروهک منافقين در اردوگاه اشرف

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰

معاون شهر خالص گفت: «دستگاه هاي امنيتي يکي از انبارها را نزديک کارگاه "کاروانات" کشف کرد. در اين انبار مواد منفجره که در ساخت بمب و کشتن افراد بي‌گناه استفاده مي شود، پيدا شد.»

با وجود آنکه گفته مي شود نزديک سه سال پيش نيروهاي اشغالگر آمريکايي در عراق سلاح‌هاي گروهک تروريستي منافقين را جمع آوري کردند، مقامات عراقي انبارهاي سلاح‌ها را داخل اردوگاه اشرف کشف کردند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، در اين انبارها، همچنين تجهيزات پيشرفته نظامي که برخي از آن‌ها در ساخت بسته انفجاري استفاده مي شود، پيدا شد.

 بر اساس اين گزارش، "عدي الخدران"، معاون شهر خالص در اين باره گفت: «دستگاه هاي امنيتي يکي از انبارها  را نزديک کارگاه "کاروانات" کشف کرد. در اين انبار مواد منفجره که در ساخت بمب و کشتن افراد بي‌گناه استفاده مي شود، پيدا شد. اين تصاوير مدرکي از وجود  "ار پي جي 7"  و دوربين ديد در شب در اين اردوگاه است.»

 "حيدر قاسم" با اشاره به پيدا شدن قبرستاني داخل اردوگاه اشرف که در آن سه نماد يادبود از جنايتکاران و تروريست‌هاي وابسته به سازمان القاعده وجود دارد، تصريح کرد: «وجود انبارهاي سلاح و مهمات داخل اين اردوگاه مدارک و اتهامات درباره دست داشتن افرادي از گروهک منافقين  در خشونت‌ها و انفجارهاي شهر دياله عراق را تقويت کرده است. در اين حوادث در هفت سال اخير شماري از مردم عراق کشته شدند.»

 "عدنان السراج"، عضو ائتلاف دولت قانون در اين باره خاطرنشان کرد: «مدارکي به دست آورديم که ثابت مي کند اين گروهک از سلاح‌هايي استفاده مي کند که استفاده از آنها ممنوع است. اين گروهک همچنين تجهيزات پيشرفته دارد که مي توان از طريق آن بسته هاي مواد منفجره ساخت.»

با افزايش فشارهاي مردمي و مقامات رسمي در عراق دولت اين کشور براي باز پس گيري نهايي اردوگاه، بيرون کردن اين گروهک خارج از خاک عراق و باز پس دادن زمين‌هاي اين اردوگاه به کشاورزان آماده مي شود.