Gerdab.IR | گرداب

افشای اسرار اردوگاه اشرف

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

بنا بر اعلام وزارت دفاع عراق، سه نفر از اعضاي گروهک منافقين از اردوگاه اشرف گريخته و خود را تسليم نيروهاي دولتي عراقي کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از پرس تي‌وي، وزارت دفاع عراق اعلام کرده است، اين افراد اطلاعات ارزشمندي را در اختيار دولت عراق گذاشته‌اند و در نتيجه، بغداد مدارک لازم جهت بستن اين اردوگاه و اخراج منافقين را به دست آورده است.

محمد العسکري، سخنگوي وزارت دفاع عراق در يک نشست خبري گفت: «عراق بارها اعلام کرده است که با افرادي که در اردوگاه اشرف هستند، بر مبناي قوانين بين‌المللي برخورد خواهد کرد.»

در اين نشست خبري يکي از اعضاي گروهک تروريستي منافقين که موفق به فرار شده بود گفت: «از زمان حمله امريکا به عراق در سال 2003، رهبران گروه استراتژي خود را تغيير داده‌اند و اردوگاه اشرف به زنداني تبديل شده است که ساکنان آن امکان ارتباط با دنياي خارج از اين اردوگاه را ندارند.»

وي افزود، از آن زمان تا کنون، رهبران منافقين با صرف ميليون‌ها دلار، اعضاي اين گروهک را براي مقابله با نيروهاي عراقي و شدت ‌بخشيدن به انجام حملات تروريستي آموزش مي‌دهند.

يکي ديگر از افرادي که موفق به فرار از اردوگاه اشرف شده بود، فاش کرد، رهبران منافقين به ساکنان اشرف گفته‌اند، در صورتي که اين اردوگاه را ترک کنند، به دست نيروهاي عراقي کشته مي‌شوند اما بر خلاف آن‌چه رهبران مجاهدين مي‌گفتند، نيروهاي عراقي با آنان با احترام برخورد کردند.

به گفته يکي ديگر از اين افراد، رهبران منافقين از هر راهي براي شستشوي مغزي و تحت‌فشارقراردادن ساکنان اشرف استفاده مي‌کنند.

پارلمان عراق قانوني را تصويب کرده است که بر اساس آن، دولت موظف است اعضاي سازمان‌هاي تروريستي را که ارتباط نزديکي با صدام حسين ديکتاتور سابق عراق داشتند، از اين کشور اخراج کند.

بيش از سه‌هزار نفر از اعضاي اين گروهک تروريستي در اردوگاه اشرف مستقر هستند و افزون بر همکاري با نظاميان امريکايي در عراق، نيروهاي خود را براي انجام عمليات تروريستي به ايران اعزام مي‌کنند.

آن‌ها در گذشته بارها به انجام عمليات تروريستي عليه مقامات ايراني و همچنين مردم بي‌گناه در خاک ايران دست زده‌اند.

گروهک منافقين همچنين با رژيم بعث صدام حسين ديکتاتور پيشين عراق در سرکوب سال 1991 مخالفان در مناطق جنوبي اين کشور و کشتار کردها همکاري داشت.

اين گروهک تروريستي از سوي بيشتر کشورهاي جامعه بين‌الملل در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار گرفته است.

اعضاي گروهک منافقين در سال 1986 ميلادي به عراق گريختند و تحت حمايت صدام حسين اردوگاه اشرف را در نزديکي مرز ايران بر پا کردند.