Gerdab.IR | گرداب

ابراز نگرانی غرب از تبليغ اسلام از طریق فناوری‌های نوین

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

بنگاه خبرپراكني انگليس از افزايش استفاده مسلمانان و نهادهاي اسلامي از فناوري‌هاي جديد براي بسط عقايد خود در جهان اظهار نگراني كرده است.

به گزارش گرداب، بي‌بي‌سي ضمن تحريف واقعيت عمده پيام هاي منتشر شده از سوی اسلام گرايان آنها را وابسته به گروه هاي به اصطلاح تروريستي دانسته و از اينكه مسلمانان با بهره گيري از فناوري‌هاي پيشرفته و به خصوص با استفاده از تلفن همراه به نشر ديدگاه هاي خود مي پردازند، اظهار نارضايتي كرده است.

اين در حالي است كه ديدگاه هاي اين گروه هاي عمدتاً وهابي و منحرف حتي در جهان اسلام هم چندان مورد توجه نيست و در مقابل، عموم مسلمانان تلاش زيادي دارند تا از اينترنت و تلفن همراه براي آگاه كردن مردم جهان از ماهيت واقعي اسلام و ابهام زدايي نهايت استفاده را ببرند.

بي بي سي در گزارش خود به تحقيقات يك محقق آلماني به نام نيكو پروچا استناد كرده است. وي در اين گزارش چنين آورده كه اسلام گرايان از روش هاي پيچيده اي براي تبليغات به نفع خود استفاده مي كنند و بسته هاي حاوي اطلاعات مورد نظر خود را به سادگي از طريق امكانات گوشي هاي هوشمند منتشر مي كنند.

به گفته وي، اين بسته هاي اطلاعاتي حاوي ويدئوها، قطعات موسيقي و سرود، سخنراني ها و تصاوير مختلف هستند. طبق اين گزارش استفاده از بلوتوث هم براي انتقال اين پيام ها كاربرد گسترده اي يافته است.

از نظر اين محقق تا قبل از ايجاد اينترنت و شبكه هاي تلفن همراه امكانات مسلمانان براي انتقال پيام و ديدگاه هاي خود بسيار محدود بوده، اما امروزه آنان از فناوري هاي جديد به خوبي استفاده مي كنند.

ايجاد شبكه هاي دقيق براي انتقال اطلاعات اسلامي از جمله ديگر مواردي است كه در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته است. اين محقق در پايان خواستار مقابله به مثل جوامع غربي براي انتقال مفاهيم و ديدگاه هاي مورد نظر خود به مسلمانان شده است.