Gerdab.IR | گرداب

شیرین عبادی: عراق نبايد مجاهدين را اخراج كند

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

شيرين عبادی گفت: «اتفاقی كه در "پادگان اشرف" افتاده را يك نقض آشكار حقوق بشر می دانم. حمله به صورتي كه اتفاق افتاده، صحيح نبوده است.»

شيرين عبادي در تازه ترين اظهارات خود به دفاع صريح از منافقين پرداخت و برخورد دولت عراق با آنها را "نقض حقوق بشر" خواند.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، شیرین عبادی كه به جرم فرار از پرداخت ماليات و كمك مالي به آشوبگران در ايران تحت تعقيب است در گفت وگويي با راديو زمانه مي گويد: «اتفاقي كه در "پادگان اشرف" افتاده را يك نقض آشكار حقوق بشر مي دانم. صرف نظر از عملكرد سياسي سازمان مجاهدين خلق كه قضاوت در اين باره بر عهده من نيست!! بايد بگويم كه حمله به صورتي كه اتفاق افتاده، صحيح نبوده است. قبول دارم كه عراق مانند هر كشور ديگري در خاك خودش حاكميت دارد، ولي نباید از موضوع حاكميت براي كشتار مردم استفاده شود!!»

وي همچنين تأكيد كرده است كه تلاش خواهد كرد گزارشي در مورد نقض حقوق تروريست هاي ساكن اشرف تهيه كند و سپس تأكيد كرده تمامي كشورها بايد درخواست تك تك ساكنان پادگان اشرف را كه تقاضاي دريافت پناهندگي سياسي از آنها را دارند، اجابت كنند.

علاوه بر اين، شيرين عبادي كه دفاع از همجنس بازان و بهایي ها را هم جزء افتخارات خود مي داند، اخيراً با حضور در مؤسسه كارنگي گفته است كه اگرچه تحريم ها به مردم ايران آسيب زده ولي آمريكا بايد اجراي آنها را ادامه دهد.

بنا به گزارش روزنامه هافينگتون پست، عبادي گفته است: «تحريم ها به مردم ايران لطمه زده و اين براي فشار آوردن به دولت احمدي نژاد مناسب است

بر اساس اين گزارش، وي كه پيشتر سعي مي کرد با استفاده از حربه عدم فشار بر مردم ايران به نوعي با استفاده از الفاظ، خود را وطن پرست نشان دهد، اين بار چراغ سبز را براي اجرای بيشتر تحريم ها نشان داده و گفت: «بايد تحريم ها بر مردم ايران بيشتر شود. در حال حاضر برخي از اين تحريم ها كمي مهربانانه با قضايا برخورد مي كند. مثلاً آمريكا را در نظر بگيريد آمريكا فعاليت با شركت هايي كه با ايران در تماس هستند را در داخل خاك خود كم کرده است. اين كافي نيست. اين را نمي توان تحريم ناميد.»

هافينگتون پست در ادامه به تغيير مواضع عبادي اشاره کرده و نوشته است: «عبادي قبلاً انرژي هسته اي را براي مردم ايران و نه دولت افتخار مي دانست، اما حال مي گويد كه ايرانيان انرژي هسته اي مي خواهند چه كار؟»