Gerdab.IR | گرداب

آمریکا نيازمند واکنش سريع در جنگ سایبری است

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک سناتور ایالات متحده گفت: «امريكا برای کمک به كسب و كارهايي كه تحت حملات اساسی هستند به قدرت واكنشي فوري نياز دارد.»

به گزارش گرداب، سناتور شلدون وايت هاوس، طي سخنراني در مورد امنيت سایبری در دانشگاه رود آيلند گفت: «شما به عنوان مسئول ارشد اطلاعاتی یک بانک و یا موسسه محلی در صورتی‌که امنیت اطلاعاتی‌تان مورد تهدید قرار گیرد با چه کسی تماس مي‌گيريد‌؟ با توجه به سرعت بالای این حملات، چگونه می توانيم برای دفاع از زیرساخت های حیاتی خود برنامه ریزی کنیم‌؟»

وايت هاوس، یک دموكرات از رود آیلند، در حالیکه به جزئيات واحد واكنش سریع امنيت سایبری اشاره ای نکرد، اما اظهار داشت كه وی اميدوار است مجلس سناي امريكا لایحه جامعی برای امنیت سایبری در سال جاري تصويب كند.

همچنين وايت هاوس خواستار توسعه "قوانین" مربوط به استفاده از اینترنت از طرف دولت شد.

وي در سخنرانی خود که از سایت دانشگاه رود آیلند پخش می شد گفت، در حالي كه ماشين هاي ناامن اجازه رانندگي در بزرگراه ها را ندارند، ولي هيچ كس مانع اتصال كامپيوترهاي ناامن به اينترنت نمي شود.

وي افزود: «ما اجازه دسترسی نامحدود به اكثر بزرگراه هاي اطلاعاتي خود را به کامپیوترهايي که تحت شبکه های ناامن از بد افزارها استفاده می کنند داده ایم.»

ژنرال کیت الکساندر، مدیر آژانس امنیت ملی و فرمانده نیروهای سایبری ایالات متحده نیز اضافه كرد كه حملات اينترنتي هماهنگ می تواند شبكه برق، بورس سهام و اینترنت امريكا را از کار بیاندازد.

الكساندر در پاسخ به سؤال يكي از مخاطبان كه پرسيده بود اگر چند کشور براي حمله به فضاي مجازي امريكا با هم متحد شوند بدترين اتفاق ممكن چه خواهد بود، گفت: «شبكه برق و اينترنت از همه جا "‌آسيب پذيرتر" هستند.»

الكساندر افزود: «من فكر نمي كنم كه در حال حاضر کشوری  بخواهد به ما حمله كند، اما ما اين آسيب پذيري ها را داريم و بايد آن ها را در نظر بگيريم. اين ها مشكلات قابل توجهي هستند.»

رئیس سابق ستاد مشترک آمریکا نیز گفت‌: «وزارت دفاع بايد مسئول امنيت سایبری ايالات متحده باشد.»

ژنرال بازنشسته نیروی دریایی پیتر پیس، رئیس سابق ستاد مشترک، خواستار واگذاری مسئوليت هاي امنيت سایبری  وزارت امنیت داخلی به واحد تازه تأسيس فرماندهی نیروهای سایبری شد.

وي با اشاره به مشکلات دولت در استخدام کارشناسان سایبری گفت، تعداد افراد توانمند در هر کشوری محدود است. پيس در سخنرانی خود در کنفرانس سایبری 1.1 كه روز قبل از همایش سالانه فضا در تاریخ 11 آوریل برگزار شد، اظهار داشت که ایالات متحده نیازی به "ایجاد سازمانی مشابه‌" آژانس امنیت ملی ندارد.

پيس اظهار داشت: «درباره كار نيروي های نظامی ايالات متحده در عرصه داخلي، نگراني ها و بدگماني هايي نسبت به حفظ حريم خصوصي افراد وجود دارد، اما ‌نياز است كه چنين كارهايي انجام شود.»

منبع: اشراف