Gerdab.IR | گرداب

پیام سرلشکر فیروزآبادی به مناسبت سالگرد طبس؛

آمریکا هنوز کابوس شکست در طبس را فراموش نکرده است

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: «آمریکا هنوز کابوس شکست حمله نظامی به طبس را فراموش نکرده‌ است.»

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست آمریکا در حمله نظامی به طبس پیامی صادر کرد.

به گزارش گرداب به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، متن پیام به شرح ذیل است:

ملت رشید و انقلابی ایران
پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری ایران بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)، ساختار حکومت‌های طاغوتی و دیکتاتوری وابسته به استکبار را به چالش کشانید و با تبدیل شدن به یک هژمونی منطقه‌ای با شعار وحدت جهانی اسلام، راهبردهای امنیتی و منافع منطقه‌ای آمریکا را با چالش جدی روبرو ساخت.

ظهور ملتی مستقل و فراتر از حوزه قدرت و مدیریت ابرقدرت‌های مستکبر، به ویژه آمریکای سلطه‌جو، جبهه متحد استکبار جهانی و ضد انقلاب داخلی را در مصاف با انقلاب و ملت ایران قرار داد و از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب، سفارت آمریکا با ایجاد شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی در پی بحران‌آفرینی، تضعیف نیروهای اصیل انقلاب و جایگاه و شخصیت حضرت امام(ره) و گسست بین رهبری و نسل جوان و آسیب‌پذیر ساختن پایه‌های نظام نوین اسلامی برآمد.

با اقدام هوشمندانه و انقلابی "دانشجویان مسلمان پیرو خط امام" در 13 آبان سال 1358 لانه جاسوسی و سفارت آمریکا در تهران به تصرف فرزندان انقلاب درآمد و با روشنگری و افشای اسناد مدارک باقیمانده در سفارت اثبات شد که آنجا لانه جاسوسی آمریکایی‌ها و مرکز طراحی و هدایت عملیات براندازی و تجزیه ایران اسلامی بود.

مردم بیدار و حق‌طلب ایران
تحقیر و رسوایی ناشی از انهدام تیم‌های رسمی جاسوسی آمریکا، حاکمان کاخ سفید را به طراحی توطئه‌ها و نقشه‌هایی برای رهایی از رسوایی گرفتار شدن جاسوسان در تور مدافعان انقلاب و فرزندان امام انداخت و با فراهم کردن شرایط داخلی از طریق گسترش آشوب‌ها و فعالیت‌های ضد انقلاب در گوشه و کنار کشورمان، به طراحی و اجرای عملیات موسوم به "پنجه عقاب" با هدف آزادی جاسوسان در بند ملت -در تهران- پرداخت.

شیطان بزرگ که امام و انقلاب اسلامی و ایمان مردم ایران را نشناخته بود در عملیاتی پیچیده با تعدادی هواپیما و بالگرد، حمله تجاوزگرانه خود به ایران را در شب پنجم اردیبهشت سال 1359 آغاز کرد، اما با وجود طرح‌ریزی و محاسبات بسیار دقیق و تمرینات و پیش‌بینی‌های انجام شده و برخورداری از تجهیزات و امکانات کامل و به کارگیری نیروهای زبده و آموزش دیده، در برابر اراده الهی و امدادهای غیبی در صحرای طبس و در طوفان شن گرفتار آمد و با شکست سنگین، سخت و خفت‌باری روبرو شد.

ملت مؤمن و ولایتمدار ایران عزیز
این حادثه بزرگ و آموزنده، تداعی‌بخش حمله اصحاب فیل به خانه کعبه و سرکوبی و انهدام آنها از سوی مرغان ابابیل و لشکر غیبی پروردگار، به شمار می‌رفت و با وجود پیش‌بینی‌ها و خوش‌بینی‌های کارتر، رئیس وقت جمهور دموکرات آمریکا، اسباب رسوایی و انزوای کاخ سفید در عرصه جهانی را فراهم آورد، به گونه‌ای که پس از گذشت سی و یک سال، آمریکایی‌ها هنوز کابوس شکست حمله نظامی خود به طبس را فراموش نکرده‌اند.

تهاجم به طبس، تنها برای آزادی گروگان‌ها نبود بلکه آنها در پی آن بودند با اجرای این عملیات شیطانی و مغایر با تمامی قوانین و پیمان‌های بین‌المللی، انقلاب اسلامی و اراده، مقاومت و ایستادگی ملت ایران برابر خود را بشکنند و با انهدام مراکز و تاسیسات حیاتی و راهبردی کشور، نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی را رقم زنند. وقتی خبر حادثه طبس را به کارتر دادند زیر لب زمزمه کرد این کار، کار مسیح می‌تواند باشد.

ملت انقلابی و استکبارستیز
اینک پس از گذشت سه دهه از ماجرای طبس، آمریکا و حامیان غربی و منطقه‌ای آن نه تنها به اهداف شیطانی، ضد بشری دست نیافته‌اند، بلکه با تضعیف موقعیت ابرقدرتی خود در صحنه بین‌الملل، شاهد پیروزی‌های بزرگ ملت ایران و الگو قرار گرفتن آن از سوی سایر کشورها و ملت‌ها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند و بیداری اسلامی امروز در کشورهای اسلامی شاهد صادق آن است.

مطمئنا موقعیت ممتاز منطقه‌ای و تاثیرگذاری انکارناپذیر فرامنطقه‌ای امروز انقلاب اسلامی ملت ایران، با تأسی نهضت‌های بیداری اسلامی شمال آفریقا و منطقه راهبردی خلیج فارس و الگوگیری ملل مسلمان و حق‌طلب کشورهای تونس، مصر، یمن، لیبی، بحرین و... از انقلاب اسلامی، به عنوان بزرگترین حقیقت در طلیعه هزاره سومف مرهون اتکال این انقلاب به قدرت لایزال الهی و حرکت شما مردم عزیز، فهیم، بصیر، انقلابی و ولایتمدار در صراط مستقیم "قرآن" و "عترت" و پیگیری آرمان‌های بلند امام خمینی‌(ره) و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است.

اینجانب فرا رسیدن پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست سپاه ابرهه زمان، آمریکای جنایتکار و تجاوزگر در صحرای طبس را به شما ملت غیور و غیرتمند تبریک عرض کرده و با درود و صلوات بر شهید این ماجرای عبرت‌آموز، شهید محمد منتظر قائم، فرمانده شجاع و دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد، همگان را به پیام مهم و راستین واقعه دعوت می‌کند که: تا هنگامی که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی و شما ملت بزرگ و تاریخ ساز با قطب‌نمای "ولایت فقیه" و "وحدت" اتحاد و همدلی در مسیر اسلام عزیز، قرآن شریف و عترت پیامبر اعظم(ص) گام بردارید، امدادهای غیبی و نصرت الهی مشمول همگان بوده و درخشندگی انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم استمرار خواهد داشت.