Gerdab.IR | گرداب

خطر انتشار اسرار خصوصي در فيس بوك

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۸

بر خلاف تصور بسياري از كاربران اينترنتي در سايت هايي مانند فيس بوك و توئيتر، اطلاعاتي كه آنان درباره مسائل خصوصي خود با دوستان و آشنايان مبادله مي كنند به راحتي در دسترس همگان قرار مي گيرد.

به گزارش گرداب، سي ان ان در گزارشي درباره خطرهايي كه كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي اينترنت با آنها مواجهند اعلام كرد: مثلا اگر كسي در فيس بوك تصاوير خانوادگي و خصوصي خود را براي نشان دادن به دوستان نزديك قرار دهد، اين تصاوير به سادگي در دسترس هزاران نفر از كاربران ديگر اين شبكه قرار مي گيرد.

برخي موارد نيز خطرناك تر از اين است. مثلا يك مادر در آمريكا اخيرا متوجه شد كه تصوير دختر پنج ساله وي كه در يكي از اين شبكه هاي اجتماعي قرار داشت بر روي يك سايت ضد اخلاقي قرار گرفته است كه اين مسئله اين خانواده را بسيار نگران کرد. وقتي اين خانواده تلاش كرد با قرار دادن يك اطلاعيه در اينترنت با اين مسئله مقابله كند، متوجه شد كه شماره تلفن و آدرس آنها نيز از طريق اينترنت در اختيار بسياري از كاربران قرار گرفته است كه اين مسئله آنها را نگران تر كرد.

گزارشگر سي ان ان افزود: روز به روز بر تعداد كساني كه در آمريكا اطلاعات خصوصي خود را در شبكه هايي مانند فيس بوك ، يوتيوب، ماي اسپيس و توئيتر قرار مي دهند افزوده مي شود.

در بسياري موارد خود كاربران اطلاع ندارند كه چه اطلاعاتي از انها در اختيار عموم قرار گرفته است و پس از اطلاع يافتن از انتشار اين اطلاعات نگران مي شوند.

در واقع هر زماني كه يك كاربر در اينترنت دكمه ارسال را مي زند، اطلاعات ارسال شده تقريبا به راحتي در دسترس همگان قرار مي گيرد. در مواردي حتي مطالبي كه يك كاربر در اينترنت جستجو مي كند، قابل رديابي، ذخيره سازي و فروش به ديگران است.
 
منبع: فارس