Gerdab.IR | گرداب

بیانیه سراسری حمایت سایت‌های خبری از قیام‌های منطقه

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

امروز روزي است كه رسانه بايد زبان گوياي ملت‌هایي باشد كه تحقير ساليان را فروگذاشته‌اند و می‌خواهند سرنوشت‌شان را در دستان خود بگيرند تا به عنوان مسلمان، هويتي متمایز را بر تارك هستي ثبت كنند.

با توجه به اوضاع کنونی منطقه و شرایط ویژه مردمی که از پس تحمل سال ها تحقیر ناشی از سرسپردگی حکام دیکتاتور خود، مدتی است طعم بیداری و آزادگی را چشیده و البته با خون خود سند این رهایی قطعی را امضا کرده اند، جمعی از رسانه های فضای مجازی داخل کشور، با اعتقاد به درستی آرمان و مسیر این انقلاب ها، بیانیه ای را در حمایت از آنها تهیه نموده اند.

به گزارش گرداب به نقل از تابناک، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»

دير زماني بود كه حكومت طاغوتيان در منطقه خاورميانه امان از ملت‌های مسلمان ستانده و چنان ظلمتي را در اين منطقه ايجاد كرده بود كه گويي، روز روشني براي آن متصور نیست؛‌ ساليان سال از قيام حضرت روح الله‌رحمة‌الله‌علیه، آن پير روشن ضمیر عليه طاغوت و طاغوتيان می‌گذشت و هجمه استعمار و استكبار چنان رخوتي را در دل مسلمانان ايجاد كرده بود كه تصور هرگونه قيامي عليه دشمنان خدا و خلق خدا دشوار می‌نمود.

اينك اما روح آن امام فرزانه، آن تنها بيدارگر قرن و آن در هم شكننده نخوت و تكبر شرق و غرب در كالبد مردم مسلمان منطقه دميده شده و چنان تحركي را در ملت‌هاي مسلمان منطقه ايجاد كرده است كه قبایلي هم چون آل خليفه و آل سعود را به چنگ‌اندازي به روي خورشيد آزادي و آزادي‌خواهي ملت‌ها ناچار ساخته است.

امروز روزي است كه ملت‌های مسلمان فردی و جمعی ـ ان تقوموا لله مثني و فردي ـ به پا خاسته‌اند تا زنجير سال‌ها حقارت و بندگي را پاره كرده و مقدرات خویش را در دستان توانمندشان بگيرند.

امروز روزي است كه وحدت و صلابت مردم مسلمان كشورهاي منطقه در برپايي نمازهاي جمعه ده‌ها هزار نفري متبلور شده است؛ نمازي كه شأنش توحیدی و براي به وحدت رساندن كثرتي است كه اگر چه دست تقدیر به جدایی آن حکم کرده، اما واقع اين است كه در حقیقت خود، چيزي جز وحدت را آرزو نمی‌کند.

امروز قيام‌های مردم مسلمان منطقه به شکل‌های مختلف و بر حسب منافع كشورهاي صاحب نفع، مورد تفسيرهاي اشتباه و غلط قرار گرفته و طبيعي است زماني كه آل سعود با رفتن مبارك مخالفت می‌كند، سقوط آل خليفه كه جاي خود دارد! آل سعود از نطفه‌ای برآمده كه روح عرب جاهلي در آن روان است و با عصبيت ابوسفياني، چنان خون شيعيان بحريني را می‌ريزد كه گويي می‌خواهد انتقام نياكان‌‌اش را از فاتح بدر و خيبر بگيرد.

امروز زماني است كه نداي "یا للمسلمین" ملت‌های مسلمان منطقه گوش فلك را كر كرده است و مگر سيد شهيدان اهل قلم نفرمود: «براي هر كسي عاشورايي و براي هر كسي كربلايي است و اين تفسير درست همان است كه فرموده‌اند: كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا

امروز روزي است كه رسانه بايد زبان گوياي ملت‌هایي باشد كه تحقير ساليان را فروگذاشته‌اند و می‌خواهند سرنوشت‌شان را در دستان خود بگيرند تا به عنوان مسلمان، هويتي متمایز را بر تارك هستي ثبت كنند... و امروز روزي است كه رایحه دل‌انگیز ظهور از پس این قیل و قال‌ها، مشام هر انسان آزاده‌ای را می نوازد.

اينك اهالی رسانه و افسران عرصه مقدس جهاد نرم در آوردگاهی سخت و در آزمونی سهل و ممتنع قرار گرفته‌اند، سهل از آن بابت كه صحنه روشن و بي غبار و مهياست و ممتنع و سخت از آنجا كه عرصه، عرصه تكليف است و سنگيني بار تكليفي كه بعضا به زمين مانده است.

رسانه‌های ايران اسلامی بايد سردمدار جريان رسانه‌اي دفاع از مظلوماني باشند كه قرباني عصبيت و جاهليت عربي شده‌اند و بی‌شک در کلام امیدبخش خداوند ترديدي نيست كه انجام کار متعلق به مستضعفين است.

بر این اساس، امضاکنندگان این بیانه با تأسي از رهبر آزاده انقلاب اسلامي، تمام توان و كوشش خود را مصروف حمایت همه جانبه از ملت‌های مظلوم منطقه خواهند ساخت تا در روزي كه آن را روز حسرت نامیده‌اند در قبال وقايع روزها و ماه‌های اخير كه بر ملت‌های مسلمانان می‌رود، مغبون و سرافکنده نباشيم؛ کوششی هماهنگ و فراگیر برای اطلاع‌رسانی موثر درباره بیداری اسلامی.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

گفتنی است این بیانیه تاکنون به امضای این سایت های خبری رسیده است:
الف، رجانیوز، فردانیوز، عصر ایران، جهان نیوز، مشرق نیوز و تابناک
 
پس از انتشار این بیانیه رسانه های زیر نیز حمایت خود را از مفاد این بیانیه اعلام کردند:
شیعه آنلاین، بولتن نیوز، عماریون، پارسینه، 598، اعتدال، ایران دیپلماتیک، صراط نیوز، شمال نیوز،بی باک