Gerdab.IR | گرداب

می خواهيد مانند نوار غزه دروازه كرانه باختری را به سوی ايران باز كنيد؟!

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

مقامات رژيم صهيونيستي توافق تازه حماس و فتح را، فرصتي براي نفوذ بيشتر ايران در فلسطين مي دانند.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، هفته گذشته فتح و حماس براي تشكيل يك دولت موقت ائتلافي و برگزاري انتخابات عمومي جهت انتخاب رئيس جديد حكومت خودگردان فلسطيني و پارلمان تازه توافق كردند.

در آخرين انتخابات سراسري فلسطين كه در سال 2006 برگزار شد، جنبش حماس حائز اكثريت آرا شد. با توافق طرفين قرار است انتخابات جديد حداكثر ظرف يك سال برگزار شود.

در واكنش به اين اتفاق، بنيامين نتانياهو اعلام كرد: «توافق اخير نشان دهنده ضعف حكومت خودگردان فلسطيني است.»

نتانياهو كه به شدت نگران سرنگوني مبارك در مصر است، اخيرا هشدار داده بود: «پس از آن كه حماس به دنبال انتخابات 5 سال پيش به نوار غزه مسلط شد و دروازه هاي آن را به روي حكومت ايران گشود، ما ديگر مايل نيستيم كه همين روند در كرانه باختري هم تكرار شود

اويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل هم در يك مصاحبه راديويي گفت: «احتمال زياد وجود دارد كه در انتخابات آينده، حماس همان گونه كه بر نوار غزه مسلط شد، كرانه باختري را نيز در تسلط خود بگيرد و آنگاه گروهي در مسند قدرت فلسطيني خواهد نشست كه داراي افراطي ترين انديشه هاي ديني و سياسي است و مي خواهد يك خلافت اسلامي در آن سرزمين ها به وجود آورد.»

از سوي ديگر "شيمون پرز"، رئيس رژيم صهيونيستي درباره توافق اخير دو طرف فلسطيني در قاهره اظهار داشت: «من قويا به محمود عباس توصيه مي كنم از دوستي با حماس بپرهيزد. او از كدام اتحاد فلسطينيان سخن مي گويد، در حالي كه بعد از اين هم حماس بر غزه حكومت خواهد كرد؟ از سوي ديگر وقتي شعار انتخابات نابودي اسرائيل باشد، نتايج آن چه اهميتي مي تواند داشته باشد.»

يك رسانه آلماني در توصيف نگراني هاي جديد رژيم صهيونيستي نوشت: «اسرائيل به نوبه خود از اين امر نگران است كه ايجاد فضا براي برگزاري يك انتخابات سراسري در فلسطين، شرايط را به گونه اي تغيير دهد كه حماس كنترل كرانه باختري را نيز كه اكنون در اختيار محمود عباس است، در دست بگيرد.»

توافق اخير ميان حماس و فتح در حالي است كه نبيل العربي وزير خارجه موقت مصر اعلام كرد: «قاهره ظرف 10 روز آينده گذرگاه مرزي رفح با نوار غزه را به صورت دائمي بازگشايي مي كند تا از فشار ناشي از محاصره اقتصادي اسرائيل بر ساكنان اين بخش از سرزمين فلسطين كاسته شود

پيش از اين رژيم مبارك تلاش كرده تا با احداث ديوارهاي مرتفع بتوني محاصره رژيم صهيونيستي عليه مردم مسلمان غزه را كامل كند. غزه با يك و نيم ميليون جمعیت از 4 سال پيش تحت محاصره كامل قرار داشته است. رژيم مبارك حتي در جريان 22 روز تهاجم سبعانه اسرائيل بر غزه نيز اجازه بازگشايي مرز رفح را نداد.

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي درباره اظهارات نبيل العربي اعلام كرد: «اين يك رويداد نگران كننده است كه مصر محدوديت هاي رفت و آمد سران حماس را باطل مي كند.»