Gerdab.IR | گرداب

تاريخ مصرف مأمور سيا به پايان رسيد

تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

"اسامه بن لادن" طي يك عمليات مشترك آمريكا و پاكستان در يك منطقه نظامي اسلام آباد كشته شد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري‌ها، سركرده شبكه القاعده در عملياتي كه يكشنبه شب به فرماندهي نيروهاي آمريكايي و با كمك نيروهاي اطلاعاتي پاكستان انجام شد، به قتل رسيد. بر اساس اين گزارشات، در اين عمليات كه در يك منطقه نظامي صورت گرفت، بن لادن از ناحيه سر هدف تير مستقيم قرار گرفت. يكي از پسران بن لادن به همراه دو تن ديگر نيز در اين عمليات كشته شدند و دو همسر و چهار فرزند بن لادن نيز به اسارت درآمدند. آمريكايي ها نيز مدعي شده اند كه در اين عمليات تلفاتي نداده اند.

در پي انتشار اين خبر در آمريكا، مردم برخي از شهرهاي آمريكا به شادي پرداختند. در واشنگتن، يهوديان اين شهر به خيابان ها ريختند و بيش از ديگران شادي مي كردند.

برخي كارشناسان با اشاره به اجراي عمليات مذكور در يك منطقه نظامي پاكستان و بر جاي نگذاشتن هيچ‌گونه تلفاتي از جانب آمريكايي ها، عمليات مذكور را نمايشي مي دانند.

اين در حالي است كه اوباما، رئيس جمهور آمريكا، خبر مرگ بن لادن را تأييد كرد. وي در كاخ سفيد گفت: «سرانجام نيروهاي آمريكايي توانستند عدالت را در مورد بن لادن اجرا كنند. در اين لحظه به مردم آمريكا اعلام مي كنم كه رهبر القاعده كشته شده است. اوباما با اشاره به حادثه 11 سپتامبر در 10 سال پيش و كشته شدن شماري از افراد بي گناه در نيويورك و واشنگتن، افزود: پس از اين حادثه بود كه مردم آمريكا با يكديگر متحد شدند و آمريكا نيز با اتحاد يكسري كشورها، جنگ عليه القاعده را آغاز كرد.»

اوباما افزود: «اين را بايد بگويم كه شكي وجود ندارد، القاعده به حملات تروريستي اش ادامه خواهد داد.»

اظهارات اوباما كه حملات القاعده ادامه مي يابد، نشان مي دهد كه مرگ بن لادن، پايان كشتارهاي نيروهاي آمريكايي در خاورميانه نيست و اين كشتارها ادامه مي يابد. اوباما در اظهارات مفصل خود، سريعاً به اين مورد نيز اشاره كرد: «مرگ بن لادن به مفهوم پايان راه مبارزه با القاعده و تروريسم نيست. تاكنون صدها هزار عراقي، افغانستاني و پاكستاني به خاطر لشكركشي آمريكا به خاورميانه، جان خود را از دست داده اند و اظهارات اوباما، نشان مي دهد كه اين كشتارها ادامه مي يابد و بودن و يا نبودن بن لادن، در اين مسير اخلالي ايجاد نمي كند.»

طالبان پاكستان با صدور بيانيه اي، اعلام كرد كه رهبر القاعده زنده است. در اين بيانيه، گزارشات در مورد مرگ بن لادن، بي پايه و اساس دانسته شده است.
اين در حالي است كه يك مقام امنيتي پاكستان ديروز خبر مرگ سركرده القاعده را تأييد كرد.

بن لادن و شبكه القاعده دست پرورده سازمان جاسوسي سيا در دهه 1980 هستند. اين فرد بزرگترين خدمت را به سران ايالات متحده زماني انجام داد كه پاي نيروهاي آنها را به خاورميانه باز كرد و هم اكنون بيش از 10 سال است كه توده هاي مردم مسلمان در افغانستان و پاكستان هدف حملات شبانه و روزانه نيروهاي آمريكايي قرار مي گيرند.

علاوه بر آن، بن لادن با تأثيرپذيري از افكار جزمي وهابي و سلفي، چهره دنياي اسلام را در نزد جهانيان زشت جلوه داد. اما اكنون خوشبختانه مردم كشورهاي اسلامي پديده طالبان و القاعده و بن لادن را پشت سرگذاشته و با اعتراضات خياباني، منافع نامشروع آمريكا در منطقه را به خطر انداخته اند.

منبع: کیهان