Gerdab.IR | گرداب

تلاش آمريكا برای ارتباط با فعالان سیاسی و جنبش‌های مخالف

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

راديو آزادي نوشت: گرايش وزارت خارجه آمريكا به شبكه‌هاي اجتماعي برای كمك به سازماندهي و هدايت فعالان سياسي و جنبش هاي مخالف نه تنها در جهان عرب بلكه در هر نقطه از زمين، بي هدف و بي غرض نيست.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از راديو آزادي نوشت: گرايش وزارت خارجه آمريكا به شبكه‌هاي اجتماعي نظير يوتيوب، فيس بوك و تویيتر براي كمك به سازماندهي و هدايت فعالان سياسي و جنبش هاي مخالف نه تنها در جهان عرب بلكه در هر نقطه از زمين، بي هدف و بي غرض نيست.

صفحه عربي زبان توییتر وزارت خارجه آمريكا فقط شش هزار خواننده دارد كه نسبت به ميليون ها كاربر عربي كه از اينترنت استفاده مي‌كنند بسيار ناچيز است. مقامات اين وزارت معتقدند بايد اقداماتي براي افزايش ميزان استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي و ارتباط با مخاطبان انجام بگيرد.

مايكل پوسنر، دستيار وزير خارجه آمريكا در حوزه دموكراسي و حقوق بشر در اين خصوص اظهار كرد: «ما صدا و پيام هر فردي را كه بخواهد به صورت آنلاين با وزارت خارجه در ارتباط باشد مي شنويم و دريافت مي كنيم.»

شبكه اجتماعي؛ پل ارتباطي مردم و مقامات آمريكايي
وي افزود: «مردم بايد از اين راه به وزارت خارجه توصيه و پيشنهادهاي خود را ارسال كنند. تنها صحبتي كه با فعالان سياسي مي توانم بكنم اين است كه براي ما اطلاعات و نقطه نظرات خود را ارسال كنيد. انتظار نداشته باشيد كه به همه تماس ها و پيام هاي شما پاسخ داده شود، اما بدانيد كه دولت آمريكا از پيام ها و اطلاعات شما براي درس گرفتن و به‌كارگيري در برنامه هاي خود استفاده مي كند.»