Gerdab.IR | گرداب

کمک‌های آمریکا این‌بار به پژاک می‌رسد

تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک روزنامه تندروی نزدیک به نو‌محافظه کاران آمریکایی در تازه‌ترین شماره خود خواهان کمک و حمایت کاخ سفید از گروهک تروریستی پژاک شد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: «اوباما باید به نحوی به (گروهک) پژاک کمک کند. در این راه ابتدا نامشان را از فهرست سیاه حذف کنند تا اعضای پژاک به‌توانند براحتی در آمریکا فعالیت داشته باشند.»

به نوشته این روزنامه، حمایت آمریکا از پژاک باعث اتحاد این گروهک با دیگر مخالفان جمهوری اسلامی می‌شود. "پژاک" نقش زیادی را در حوادث بعد از انتخابات ایران در سال 2009 ایفا کرد.

"ا.کریمی،" از سرکردگان اصلی این گروهک به روزنامه واشنگتن تایمز می گوید: «ما قابلیت های زیادی را برای انجام عملیات (تروریستی) داریم و این تنها مختص تهران نمی شود.»

واشنگتن تایمز در خاتمه نوشت: «زمان حمایت (بیشتر) از پژاک فرا رسیده است، زیرا تلاش های اوباما برای رسیدن به ایران همگی شکست خورده اند.»

در همین راستا طی هفته گذشته مقامات آمریکایی سعی در پناه دادن مجدد به گروهک منافقین نیز بر آمده بودند به‌طوری که رویترز نوشت: «آمریکا تصمیم گرفته تا با اتخاذ طرحی جدید ساکنان کمپ اشرف را به نقطه ای جدید در عراق انتقال دهد.»

بر اساس این گزارش، قرار شده است تا منافقین با استقرار در مکانی جدید در عراق به طور موقت، در آینده به کشوری ثالث (کشور مورد نظر ایالات متحده) انتقال یابند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر هدف از این مسئله را حمایت از ساکنان کمپ اشرف (پناهگاه تروریست های منافقین خلق) عنوان کرده بود.

این مقام آمریکایی که مایل به افشای نامش نبود،گفت: «ما به‌شدت از وضعیت و آینده این افراد در عراق بیمناک هستیم.»