Gerdab.IR | گرداب

آرژانتينی‎ها قربانی برده‎داری نوين امريکا

تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

گزارش گروه "ائتلاف امريکاي مرکزي و امريکاي لاتين عليه قاچاق انسان"، کشور آرژانتين را بازار مناسب قاچاق انسان براي جنايت‎کاران امريکايي معرفي کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از  پرس تي‌وي، در گزارش اخير اين گروه غيردولتي آمده است، بسياري از مردان و زنان جوان آرژانتيني و حتي کودکان اين کشور نيز قرباني قاچاق انسان به دست قاچاقچيان امريکايي هستند.

اداره آمار امريکا نيز با انتشار گزارشي اذعان کرده است که بيش از 80 درصد افرادي که به بهانه‌هاي واهي و فريب خوردگي براي يافتن شغل به امريکا قاچاق مي‌شوند، به‌عنوان برده جنسي مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند.

دادگاه عالي و دفتر دادستاني کل کشور آرژانتين همسو با سازمان ملل متحد، مبارزات گسترده‌اي را در اين کشور با شيوه نوين قاچاق انسان به دست گروه‌هاي امريکايي، آغاز کرده است.

اين گزارش همچنين حاکي از آن است که کشور آرژانتين به مرکز ترانزيت قاچاق زنان از ديگر کشورهاي امريکاي مرکزي و لاتين از جمله پاراگوئه، جمهوري دومنيکن و پرو تبديل شده است.

ماريو فرناندو گنورا يکي از اعضاي کميته حامي حقوق کارگران امريکاي لاتين در صنعت نساجي تاکيد کرد که امريکا تنها مقصد نهايي بسياري از اين قربانيان قاچاق انسان که بيشتر آنان را کارگران تشکيل مي‌دهند، نيست.

وي گفته است، بسياري از اين افراد به اجبار به تايلند، ژاپن، سرزمين‌هاي اشغالي (اسرائيل)، هلند، آلمان و ايتاليا فرستاده مي‌شوند.

اين عضو کميته حامي حقوق کارگران، علت اصلي تبديل شدن آرژانتين به مکاني مخوف براي اجراي جرائم سازمان يافته را فقر و هزينه اندک اجراي اين جرائم عنوان کرده است.

گزارش‌هاي اخير اداره درآمد دولت فدرال آرژانتين نيز از وجود شرايط نامساعد و طاقت‌فرساي کاري براي کارگران به‌ويژه در مناطق روستايي و حومه شهر بوئنوس آيرس پايتخت اين کشور خبر مي‌هد.

بيش از صدها کارگر آرژانتيني در اين مناطق، روزانه بيش از 12 ساعت تحت شرايط بسيار دشوار و طاقت‌فرسا به کار واداشته مي‌شوند.

در همين حال، کريستينا فرناندز، رئيس جمهور آرژانتين، تعهد کرده است که دولت ملي اين کشور به شدت با شرکت‌هاي غيرقانوني که استانداردهاي قانوني کار را رعايت نمي‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وي همچنين، از جنبش‌هاي کارگري خواسته است تا با ارائه شکايت عليه اصول غيرقانوني وضع شده از سوي صاحبان مشاغل، دولت را ياري کنند.