Gerdab.IR | گرداب

حمله به مسجدي در ايالت تگزاس امريکا

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

يک مرکز اسلامي در هوستون واقع در ايالت تگزاس امريکا، مورد حمله چند فرد ناشناس قرار گرفت و طعمه حريق شد.

به گزارش گرداب به نقل از پرس تی‌وی، ابراهيم هوپر، سخنگوي شوراي روابط اسلامي-امريکايي گفت، درپي شکستن پنجره‌هاي مرکز آموزش اسلامي هوستون به دست گروهي از مردان ناشناس و ريختن گازوئيل در اتاق‌هاي آن، اين مسجد و مرکز آموزشي به آتش کشيده شد هر چند اين حادثه هيچ مجروحي درپي نداشته است.

بخش شوراي روابط اسلامي-امريکايي در تگزاس با صدور بيانيه‌اي از اف. بي.‌آي خواسته تا تحقيقاتي را درباره اين جنايت انجام دهد.

دوربين‌هاي امنيتي نتوانسته‌اند تصوير واضحي از مظنونان اين حادثه که گفته مي‌شود، ماسک‌هايي بر چهره داشته‌اند ضبط کنند، ولي متخصصان حريق و بازرسان آتش سوزي تحقيقاتي را در زمينه اين حمله آغاز کرده‌اند.

هوپر گفت: «شماري از حوادث اخير در امريکا با هدف ايجاد اخلال در گرايش عمومي به اسلام و مسلمانان اين کشور انجام شده که بايد از سوي رهبران سياسي و مذهبي کشور و در سطح ملي مورد توجه قرار گيرد.»

وي افزود، آتش‎افروزان سال گذشته نيز مساجد و يا مساجد در حال ساخت در ايالت‌هاي اورگون، تنسي، تگزاس و ميشيگان را هدف قرار داده‌اند. همچنين در ماه مي سال گذشته يک بمب در مسجدي در فلوريدا منفجر شد.

برخي از تحليل‌گران بر اين باور بودند که پس از اعلام مرگ بن لادن از سوي دولت امريکا، اسلام هراسي در اين کشور کاهش مي‌يابد. اين درحالي است که از زمان اعلام مرگ بن لادن از سوي باراک اوباما در اول ماه مي، عمليات ضد مسلمانان و مراکز اسلامي گسترش يافته است.

اين درحالي است که برخي ديگر از تحليل‌گران حملات اخير را نشانه‌اي از احساسات ضد اسلامي مي‌دانند که همچنان به عنوان مشکلي بزرگ فرا روي جوامع اسلامي در سراسر کشور امريکا وجود دارد.