Gerdab.IR | گرداب

فعال‌تر شدن ديپلماسي عمومي آمريكا؛

كاهش محدوديت زمانی ويزای آمريكا برای دانشجويان ايرانی

تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

"هيلاري كلينتون"، وزير امور خارجه آمريكا در پيامي اعلام كرد كه محدوديت زماني ويزاي ايالات متحده براي دانشجويان ايراني كاهش يافته است.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي نوشت: "هيلاري كلينتون"، وزير امور خارجه آمريكا در پيامي اعلام كرد كه محدوديت زماني ويزاي ايالات متحده براي دانشجويان ايراني كاهش يافته است.

بر اساس اين گزارش، ويزاي آمريكا براي دانشجويان ايراني و ساير افرادي كه بر اساس برنامه‌هاي تبادل تحصيلي از ايران به آمريكا سفر مي‌كنند، تاكنون به مدت سه ماه اعتبار داشت و تنها براي يك بار ورود به خاك اين كشور صادر مي‌شد.

كلينتون روز در يك پيام ويدئويي اعلام كرد كه مدت اعتبار اين ويزا به دو سال افزايش يافته است و متقاضيان ايراني مجبور نخواهند بود كه هر بار پس از ترك آمريكا، براي ورود مجدد تقاضاي ويزا بدهند.

آمريكا تمامي تلاش خود را به كار گرفته است تا با اتخاذ اينگونه اقدامات، همانطور كه پيشتر نيز گفته بود از جنبش فتنه در ايران حمايت كرده و آنها را عليه دولت ايران تحريك كند.

بر اساس بيانيه وزارت خارجه آمريكا از 20 مه سال جاري ميلادي به بعد، متقاضيان ايراني دارنده شرايط براي ويزا در رده هاي "جي"، "اف" و "ام" به منظور تحصيل و تحقيق در رشته‌هاي غيرحساس، غير فني و وابستگان آنها، براي دريافت رواديد دوساله با امكان ورود مكرر واجد شرايط خواهند بود.

يكي از موارد ديپلماسي عمومي آمريكا جلب دانشجويان خارجي براي تاثيرگذاري بر آنهاست. كلينتون نيز در سخنان خود گفت كه آمريكا خواهان گفت‌وگو و تبادل بيشتر با جوانان ايراني است كه به گفته او آينده ايران را رقم مي‌زند.