Gerdab.IR | گرداب

استفاده كاخ سفيد از عمليات خرابكارانه نشان از افزايش قدرت ايران دارد

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

يك پايگاه تحليلي آمريكايي در گزارشي نوشت: حملات سايبري عليه تاسيسات هسته اي ايران، ترورهاي هدفمند و ديگر خرابكاري ها عليه ايران حاكي از تقويت حكومت ايران در برابر دولت آمريكا است.

به گزارش گرداب، پايگاه تحليلي "آنتي وار" در مقاله اي به قلم "جان گليسر" به رويكرد جديد جنگ مخفيانه آمريكا عليه ايران پرداخته و نوشته است: سال‌هاست كه آمريكا جنگ مخفيانه متمركزي را عليه ايران در حوزه هاي سايبري، تروريسم، خرابكاري بازرگاني، ترورهاي هدفمند و جنگ از طريق عواملش در منطقه آغاز كرده است.

همكاري آلمان، آمريكا و اسرائيل در طراحي استاكس نت
از ماه ژوئن 2009 تا ماه مه 2010 يك ويروس رايانه اي به نام استاكس نت در تاسيسات هسته اي ايران پيدا شد. اين حمله سايبري كه بازتاب عمومي گسترده اي يافت به هدف ايجاد اختلال در غني سازي هسته اي ايران انجام شد و دقيقا به منظور خارج كردن سانتريفوژهاي هسته اي ايران از كنترل مهندسان اين كشور طراحي شده بود. سازمان هاي جاسوسي آمريكا تجهيزات صنعتي كه در تاسيسات غني سازي ايران در نطنز به كار رفته را محصول يك شركت آلماني به نام زيمنس شناسايي كرده بودند. گزارش شده كه آمريكا به همراه شركت زيمنس در طراحي ويروس استاكس نت همكاري كرده و اين ويروس پيش از ورود به تاسيسات هسته اي ايران در اسرائيل طراحي و آزمايش شده است.

حملات سايبري، جبهه اصلي جنگ مخفيانه آمريكا عليه ايران
هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا در سخنراني درباره آزادي اينترنت در ژانويه 2010 مي گويد: «كشورها يا افرادي كه در حملات سايبري دست دارند بايد با تبعات آن و محكوميت بين المللي روبرو شوند.»

وي افزود: «حمله به شبكه هاي اينترنتي يك كشور مي تواند حمله اي به همه كشورها باشد.» در حالي كه مقامات آمريكايي به شدت حملات سايبري را محكوم مي كنند، اما اين مسئله همچنان يكي از جنبه هاي اصلي جنگ مخفيانه آمريكا با ايران محسوب شده و هر از گاهي حملات سايبري جديدي عليه ايران كشف مي شود.

فروش تجهيزات غني سازي دستكاري شده را به ايران
حملات سايبري تنها تاكتيكي نيستند كه در جنگ مخفيانه عليه ايران استفاده مي شوند. ديويد آلبرايت، رئيس موسسه علوم و امنيت بين المللي به "راديو پابليك نشنال" گفت كه دولت آمريكا تجهيزات غني سازي هسته اي را از بازار آزاد خريداري، آنها را دستكاري كرده و به شركت هايي ارائه داده كه اين تجهيزات را به ايران مي فروشند.

پايبندی ايران به تعهدات بين المللي هسته اي
اما ايران به‌رغم لفاظي هاي خصمانه اش به ميزان زيادي به تعهداتش بر اساس ان‌پي‌تي و محدوديت هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي پايبند بوده است. اگر رفتار ايران سزاوار حملات مخفيانه است آنگاه رفتار آمريكا كه بر خلاف قوانين بين المللي دست‌كم به دو كشور براي دستيابي به تسليحات هسته اي كمك كرده است، سزاوار چيست.

چنين جنگي نه تنها با ويروس هاي نرم افزاري و خرابكاري دنبال مي شود، بلكه همچنين شامل به‌كارگيري خشونت آشكار نيز هست. ژانويه سال گذشته، "يك بمب كنترل از راه دور متصل شده به يك دوچرخه منجر به مرگ يك استاد فيزيك ايراني خارج از منزلش در شمال تهران شد." پس از آن در ماه نوامبر، دو دانشمند هسته اي ايران به دست "افراد ناشناس موتورسوار" ترور شدند. يكي از كشته ها، مجيد شهرياري نام داشت و "كارشناس انتقال نوترون ها بود كه در واكنش هاي زنجيره اي هسته اي در ساخت بمب ها و رآكتورها كاربرد دارد. فرد ديگر فريدون عباسي نام داشت كه "در فهرست تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل به دليل ارتباط با برنامه هسته اي ايران از وي نام برده شده بود ".

اعزام نيروهاي آمريكا براي اخلال در برنامه هسته اي ایران
آمريكا علاوه بر حمايت از گروههاي معترض و اقليت هاي كج رفتار براي اقدام عليه حكومت ايران، سالها ماموران سيا و نيروهاي فرماندهي مشترك عمليات هاي خاص كه به مخفيگاه بن لادن حمله كرده و وي را كشتند را به منطقه اعزام مي كرد تا اهداف ارزشمند را ربوده و يا بكشند و در برنامه هسته اي ايران اخلال ايجاد كنند. اين در حالي است كه درخواست استفاده از اقدام نظامي عليه ايران از سوي دولت آمريكا از كنگره اين كشور مطرح نشده است.

ژنرال "ديويد پترائوس" در ماه مه 2010 يك فرمان محرمانه را امضا كرد كه مجوز "اعزام نيروهاي مخصوص آمريكا به كشورهاي دوست و دشمن را براي شركت در فعاليت هاي نظامي مخفيانه به هدف توقف اقدامات گروه هاي شبه نظامي يا مقابله با تهديدات در ايران" صادر مي كرد.

سياست هاي متجاوزانه آمريكا، مردم ايران را از اصلاحات محروم مي كند
سياست هاي متجاوزانه آمريكا در برابر ايران مي تواند مردم اين كشور را از اصلاحاتي كه نياز زيادي به آن دارند، محروم كند. حملات سايبري عليه تاسيسات هسته اي ايران، ترورهاي هدفمند و ديگر خرابكاري ها عليه حكومت ايران مي تواند حاكي از تقويت حكومت ايران در برابر دولت آمريكا باشد.

منبع: فارس